۸۲ درصد از پرسش‌شوندگان آلمانی در یک نظرسنجی، آمریکا را دیگر آن شریک قابل اعتماد سابق در همکاری‌های بین‌المللی نمی‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از کانال دوم تلویزیون آلمان، در تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته با موضوع خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، سئوال‌شوندگان آلمانی به این سئوال که از بین آمریکا، روسیه و چین، کدامیک درباره همکاری‌های بین المللی، شریک قابل اعتمادی برای آلمان محسوب می‌شوند؟ پاسخ گفتند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۸۲ درصد از پرسش شوندگان، آمریکا را دیگر آن شریک قابل اعتماد سابق نمی‌دانند و تنها ۱۴ درصد بر این باورند که آمریکا در همکاری‌های بین المللی، شریکی قابل اعتماد به حساب می‌آید.

این آمار درباره روسیه به این شکل است که ۵۸ درصد، روسیه را شریکی قابل اعتماد می‌دانند و ۳۶ درصد هم شریک قابل اعتمادی نمی‌دانند. درباره چین هم، میزان آن‌هایی که به این سئوال پاسخ مثبت و منفی دادند، یکسان یعنی ۴۳ درصد بود.

گزارشگر این برنامه افزود، درباره بودجه وزارت دفاع فدرال آلمان هم سئوالی مطرح شد و آلمانی‌ها به سرمایه گذاری بیشتر در این بخش تمایل نشان دادند؛ به طوری که از هر دو نفر، یک نفر خواستار افزایش بودجه وزارت دفاع آلمان شد.

این در حالی است که اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی تنها یک سوم، خواهان افزایش بودجه نظامی کشورشان بودند.

انتهای پیام/

بی اعتمادی آلمانی‌ها نسبت به آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار