عضو تیم ملی ساندا گفت: "مداح" از مربیان برجسته است و دوست داشتم که از اطلاعات این مربی در ووشو بهره ببرم و هیچ قصدی برای حضور در تکواندو ندارم.

الهه منصوریان عضو تیم ملی ساندا در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین شرایط تیم ملی ووشو پیش از حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: بازی‌های آسیایی از اهمیت به سزایی برخوردار است و به همین دلیل با تمام قدرت در حال پیگیری تمرینات هستیم. هر چند که هنوز به آمادگی کامل دست نیافته ایم، اما با توجه به اینکه هنوز سه ماه تا شروع مسابقات فرصت باقی مانده است تا به آمادگی کامل برسیم. از برخی حریفانم شناخت کامل دارم و چون که در کشورمان برترین سانداکار هستم به این بازی‌ها می‌روم.

منصوریان: نمی‌خواهم در تکواندو فعالیت کنم/ می‌توانم مدال المپیک را بدست آورم

ایران جدی‌تر و سخت‌تر از چین تمرین می‌کند

  • او درباره اردوی مشترک با اندونزی گفت:چون اندونزی میزبان بازی‌های آسیایی است می‌تواند یک حریف تمرینی خوب برای ما به حساب آید، زیرا آن‌ها با تیم چین هم تمرین داشته اند. برگزاری اردوی مشترک یک قدرتی به ما داد که در شرایط بهتری قرار بگیریم.  با صراحت کادرفنی و بازیکنان اندونزی گفتند ایران خیلی جدی‌تر و سخت‌تر از چین تمرین می‌کند. این صحبت‌های بازیکنان و کادرفنی تیم اندونزی باعث شد تا یک انرژی خاصی بگیریم، از جهاتی برای ما نقطه قوت بود.

دیدار‌های تدارکاتی باعث می‌شود تا با شرایط رقیبانم آشناتر شوم

  • دارنده‌ی مدال طلای ووشوی قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد ساندا اندونزی نسبت به ما ضعیف‌تر است، پاسخ داد:بله این حرف شما کاملا صحیح است. البته من با همین حریفی که مسابقه دادم پیش از این با او هم در روسیه رو به رو شده بودم، خدا را شکرموفق شده بودم این سانداکار را شکست دهم.

منصوریان: نمی‌خواهم در تکواندو فعالیت کنم/ می‌توانم مدال المپیک را بدست آورم

سانداکاران اندونزی نمی‌توانند  برای ما دردسرساز شوند

  • نفر اول جام جهانی ساندا درباره اینکه ملی پوشان ساندا اندونزی تنها به دنبال آنالیز ما هستند، گفت:خود اندونزی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران و چین کشور‌هایی هستند که در بازی‌های آسیایی رقیبان جدی آن‌ها به حساب می‌آیند. معتقدم هر چند که بعید به نظر می‌رسد که بتوانند در اندونزی برای ما مشکلی ایجاد کنند، زیرا ما خیلی از آن‌ها بالاتر هستیم. قطعا دلیل حضور آن‌ها در ایران این است که هم در شرایط تمرینی قرار بگیرند و هم با نفرات برتر ایران تمرین کنند.
  • او تصریح کرد: شرایط تمرینی تیم ملی آنقدر مهیا و آماده است که برنامه شخصی برای تمرین ندارم. خیلی دوست داشتم با تیم اندونزی یک مسابقه بدهم چرا که بانوان آن‌ها از وضعیت بهتری نسبت به مردان برخوردارند، اما این امر تاکنون میسر نشده است. امیدوارم قبل از اعزام به جاکارتا مسابقات تدارکاتی را برگزار کنیم با روحیه‌ای بهتر راهی بازی‌ها شویم.

ووشو خانه من است

  • نفر دوم بازی‌های آسیایی در مورد حضورش در تکواندو، توضیح داد:مینو مداح جزو مربیان برجسته رشته تکواندو در کشورمان است و من دوست داشتم که از اطلاعات این مربی در ووشو بهره ببرم و هیچ قصدی برای حضور در تکواندو نداشتم. تمریناتی را زیر نظر مینو مداح برای ضربات پا داشتم تا شرایطم در ووشو بهتر شود، زیرا ووشو ترکیبی از کشتی و بوکس است. پس از این تمرینات مداح اعلام کرد که اگر من شاگرد او بودم این پتانسیل را داشتم تا در المپیک مدال آوری کنم. البته ووشو خانه من است و من جزو افرادی هستم که هر چی علی نژاد بگوید انجام می‌دهم، زیرا او در این سال‌ها اخیر هر کمکی از دستش بر آمده برای من انجام داده است. هیچ وقت ووشو را رها نمی‌کنم، اما اگر زمانی در تکواندو باشم خیلی موفق می‌شوم و مدال المپیک می‌آورم و اگر یک روز وارد این رشته شوم موفقیتم دور از انتظار نیست.
  • سانداکار تیم ملی ووشوی بانوان، درباره حذف خواهر کوچک‌ترش در انتخابی‌ تیم ملی برای بازی‌های آسیایی، توضیح داد: در بازی‌های آسیایی همواره به دو وزن ۵۲ و ۶۰ کیلوگرم مدال داده می‌شود. از شانس بد ما مجبور شدیم برای معرفی نفر برتر جهت حضور در بازی‌های آسیایی رودروی هم قرار بگیریم، اما از نظر قلبی تمایل نداشتیم با خواهرم مسابقه بدهیم. چنانچه سهمیه‌های بیشتری بود قطع به یقین سهیلا می‌توانست در بازی‌های آسیایی حضور یابد.

منصوریان: نمی‌خواهم در تکواندو فعالیت کنم/ می‌توانم مدال المپیک را بدست آورم

فقط به مدال طلای بازی‌های آسیایی فکر می‌کنم

  • لژیونر ووشوی ایران در لیگ حرفه‌ای چین، در پاسخ به این سوال که چقدر از ورزشکاران این کشور شناخت دارد، گفت: در طول این مدت  زیاد با ورزشکاران چینی مبارزه کرده ام به خوبی از روش مبارزه آنها اطلاع کامل دارم. در چین در کنار تمرین، مسابقاتی را هم با آنان انجام دادم و تقریبا شناخت کاملی از سانداکاران چینی دارم. مطمئنا بازی من با چینی‌ها یک مسابقه سنگین خواهد بود.
  • دارنده نقره جهانی گفت:، پس از اتمام بازی‌های آسیایی جاکارتا بلافاصله جام جهانی انجام می‌شود و مطمئنا با آمادگی بیشتری به این رویداد می‌روم. اگر مدال طلا بگیرم قطعا با انگیزه و انرژی بیشتری راهی جام جهانی می‌شوم. می‌خواهم پس از بازگشت از اندونزی یک هفته را به استراحت بپردازم و پس از آن تمریناتم را جهت حضور در جام جهانی دنبال کنم.

با رئیس جمهور درد و دل می‌کنم

  • او درباره دیدار ورزشکاران با رئیس جمهور خاطر نشان کرد:نزدیک به ۲ یا سه سالی می‌شود که ما هیچ جایزه‌ای را دریافت نکرده ایم و زمانی که این جایزه را دریافت کنیم انرژی مضاعفی به ما می‌دهد. ورزشکاران به این پول نیاز دارند و یکی از مزایای چنین مراسم هایی این است که پیش از شروع بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود و می‌تواند منجر به این شود که با آمادگی بیشتری به جاکارتا برویم. ضمن اینکه می‌توانیم در این دیدار صحبت‌هایی را با رئیس جمهور انجام دهیم و مشکل ورزشکاران را با او در میان بگذاریم.

منصوریان: نمی‌خواهم در تکواندو فعالیت کنم/ می‌توانم مدال المپیک را بدست آورم

ووشو برای مسئولان مهم است

  • منصوریان درباره اینکه حمایت مسئولان ورزش کشور از رشته ووشو چگونه است، گفت: خیلی وقت بود که مشاهده نکرده بودم که رئیس کمیته ملی المپیک از تمرینات ما بازدید کند، اما بر خلاف تصور این کار را انجام داد. این مسئله انگیزه و انرژی خاصی به ما داد. این موضوع نشان دهنده این است که رشته ووشو برای مسئولان ورزش کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار