عضو تیم ملی ساندا گفت: بازی‌های آسیایی دشوار است، زیرا ورزشکاران ما در تمام اوزان بایدمقابل ورزشکاران چینی قرار بگیرند و همین کار ما را مشکل می‌کند.

حمیدرضا قلی پور در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره حضورش در کشور تایلند بیان کرد: امسال سال بازی های آسیایی است و از آنجایی که وزن من در این رقابت ها نیست، تصمیم گرفتم برای حفظ آمادگی بدنی ام راهی تایلند شوم. از طرف دیگر چون من در وزن خودم در ایران حریف تمرینی نداشتم و تایلند هم کمپ های بسیار خوبی دارد و رزمی کاران خوبی از رشته های موی تای،جوجیتسو،کیک بوکسینگ و MMA برای تمرین به آنجا می روند بنا به این شد که مدتی برای تمرین به آن کشور سفر کنم.

او درباره اینکه چقدر حضورش در آنجا تاثیر گذار بود،گفت:خوشبختانه همه چیز در آنجا رضایت بخش بود.ما در ایران سنگین وزن خوب داریم، اما حقیقت امر این است که شرایط تمرینی چندان خوبی وجود ندارد. ما در ایران (تمرین دهنده) خوبی نداریم. در کمپ ها تایلندی خیلی کم است و بیشتر ورزشکاران از کشورهای دیگر می آیند.مسئولان آن کشور شرایط تمرینی فوق العاده ای را برای ورزشکارانی که در آنجا حضور دارند فراهم می کنند تا بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی تمرینات شان را پیگیری کنند.

حیف شد که نمی توانم در بازی های آسیایی شرکت کنم

عضو تیم ملی ساندا درباره حضور نداشتنش هم در بازی های آسیایی جاکارتا گفت:بله واقعا حیف شد که نمی توانم در بازی های آسیایی ووشو را همراهی کنم.هر چند همان یک بار هم که به بازی های آسیایی گوانگ‌ژو رفتم نه تنها کلی وزن کردم بلکه حتی انگیزه هم داشتم تا به روی سکو بروم. الان اگر وزن 75 کیلوگرم را حذف نمی کردند، باز هم نمی توانستم بروم.

هدف سیفی کسب طلای سوم در بازی های آسیایی است

قهرمان ساندا جهان درباره اینکه ارزیابی اش از نتیجه سانداکاران در بازی های آسیایی چیست،گفت:به هر حال تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه در اردوی تیم ملی حضور دارند.بدون شک محسن سیفی را می توان با تجربه ترین ورزشکار حاضر در اردوی تیم ملی نامید که در مسابقه انتخابی تیم ملی نیز سرحال  مقابل رقیبش ظاهر شد و این مسئله نشان می دهد او به دنبال کسب سومین مدال طلایش در بازی های آسیایی است.سایر نفرات هم از شرایط خوبی برخوردارند و می توانند در جاکارتا خوش بدرخشند.با توجه به اینکه مسابقات انتخابی میان نفرات حاضر در اردوی تیم ملی خیلی نزدیک برگزار شد این مسئله اثبات می کند میزان آمادگی ورزشکاران در سطح بالایی قرار دارد.

استرس نگیریم،می توانیم چینی ها را شکست دهیم

دارنده طلای قهرمانی جهان درباره اینکه چند مدال در جاکارتا کسب می کنیم،توضیح داد:امسال شرایط بازی های آسیایی بسیار دشوار است و چون میزبان رقابت ها اندونزی است، رقابت بسیار نزدیکی را در رقابت های آسیایی و جهانی با ما در جدول مدالی مسابقات دارد نمی توان هیچ حریفی را دست کم گرفت. ولی به هر حال میزبان از شرایط میزبانی اش استفاده کرد تصمیم گرفت برخی اوزان مانند 75 در مسابقات حضور نداشته باشند. قطعا در تمام اوزان ورزشکاران ما باید رودروی سانداکاران چینی قرار بگیرند و این یک اتفاقی است که تاکنون سابقه نداشته رخ بدهد.امیدوارم کادر فنی در بحث فنی و بدنی بتوانند بچه ها را از لحاظ روحی و روانی به خوبی مهیای مبارزه با ورزشکاران چینی کنند.واقعیت امر این است که تمام ملی پوشان ما با استرس برابر سانداکاران چینی ظاهر می شوند و اگر این استرس را کنار بگذارند مطمئنا مدال های خوبی نصیب ورزشکاران ما خواهد شد.

شرایط بازی های آسیایی نسبت به گذشته فرق کرده است

نفر اول بازی های آسیایی گوانگ ژو درباره حضور خواهران منصوریان هم در جاکارتا گفت:آنها در این سالیان اخیر در مسابقات نشان داده اند که در اوزان خودشان جزو نفرات مدعی در جهان به حساب می آیند اما متاسفانه چون حریف تمرینی قوی در کشور ندارند که برابرشان تمرین کنند مطمئنا در آنجا برابر ورزشکاران چینی به مشکل برخواهند خورد.باید عنوان کنم شرایط بازی های آسیایی نسبت به دوره های گذشته فرق کرده است و مدال گرفتن سخت است.ما در وزن 75 کیلوگرم از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردار بودیم اما بنا به دلایلی این وزن حذف گردید.چنانچه ورزشکاران ما از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل نشوند،می توانند به راحتی سانداکاران چینی را از پیش رو بردارند.

در جام جهانی ساندا حضور نمی یابم

او درمورد جام جهانی ساندا هم گفت:طی صحبت هایی که با علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو داشتم به او اعلام کردم ، بعید است بتوانم در این رقابت ها حضور یابم. چنانچه مسئولان فدراسیون جهانی موافقت کنند به احتمال فراوان شخص دیگری به جای من به این مسابقات اعزام خواهد شد.

دارنده نقره قهرمانی جهان در ماکائو درباره اینکه آیا می توانیم در آینده چین را در تالو پشت سر بگذاریم یا خیر،پاسخ داد:خوشبختانه ما در رقابت های جهانی کازان توانستیم برای نخستین بار کشور قدرتمند چین را در ساندا پشت سر بگذاریم به قهرمانی جهان برسیم،البته امسال یک سری اتفاقات ویژه هم باعث شد تا ورزشکاران ما عملکرد خوبی را برجای بگذارند.در ضمن برنامه های کادر فنی هم برای ورزشکاران مثمر ثمر واقع شد و نتیجه اش این شد که با یک نتیجه خوب بر سکوی نخست جهان ایستادیم.مطمئنا شرایط در دوره بعدی بسیار سخت تر از روسیه خواهد بود و چین با یک برنامه ریزی بهتر در این رقابت ها حضور خواهد یافت.

بزرگ ترین دلیل آمدن اندونزی به ایران آنالیز تیم ما است

قلی پور درباره حضور اندونزی هم در کشورمان برای برپایی اردوی تدارکاتی بیان کرد:مطمئنا بزرگ ترین دلیل آمدن آنها به ایران آنالیز تیم ایران است چرا که آنها قطعا به دنبال این نیستند که از لحاظ بدنی در شرایط بهتری قرار گیرند. اما ما هم کادر فنی آگاه و باتجربه ای داریم و می دانند چطوری شرایطی را ایجاد کنند که بیشترین شناخت را به دست بیاورند و کمترین شناخت را از تیم به آنها بدهند. شرایط بازی های آسیایی بسیار مهم است و کسب یک مدال طلا می تواند منجر به بهتر شدن جایگاه ایران در جدول رده بندی مسابقات شود.

اردوهای مشترک با هر تیمی به پیشرفت و رشد ورزشکاران ما کمک می کند

او در پاسخ به این سوال که آیا حضور اندونزی در کشورمان می تواند نتیجه ای هم داشته باشد یا خیر،گفت:در بخش تالو ورزشکاران اندونزی جزء برترین های دنیا محسوب می شوند به طوری که در مسابقات بدون هیچ مشکلی چینی ها را با مشکل مواجه می کنند.اما در ساندا زیاد قدرتمند نیستند.در کل اردوهای مشترک با هر تیمی به پیشرفت و رشد ورزشکاران ما کمک می کند. تنه به تنه شدن با ووشوکاران که سبک های مختلفی از مبارزه دارند می تواند به آنها کمک کند.

هنوز تصمیمی برای حضور در جام پارس نگرفته ام

عضو تیم ملی ساندا در پایان درباره مسابقات جام پارس و اینکه آیا برنامه ای برای حضور در این رقابت ها دارد یا خیر، اظهار کرد:به تازگی با چراغی سرپرست تیم و مسئولان در این رابطه صحبت کردیم. هر چند من هنوز برای حضور در این مسابقات تصمیم نگرفته ام چون در پارس جنوبی نفرات ذخیره خوبی داریم که می توانند عملکرد خوبی داشته باشند. قرار شده تصمیم را به تیم اعلام کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار