مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پس از حصارکشی یکی از دهانه‌های سی و سه پل، در هفته آینده در بقیه دهانه‌ها نیز این کار انجام می‌شود.

فریدون اللهیاری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص آغاز طرح حصارکشی سی و سه پل اظهار کرد: بعد از بررسی‌های متعدد، دیدگاه های مختلف و تجربیات جاهای مختلفی که انجام گرفته است، نهایتاً طرح حصارکشی سی و سه پل با این شکل جدید به نتیجه رسید.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، در حال حاضر طرح در یکی از دهانه‌های پل اجرا شده است تا دیدگاه ها دریافت شود و طرح به صورت کامل اجرایی شود؛ تاکنون نظرات مثبت و بازخوردهای خوبی داشته است و در مدت یک هفته آینده این طرح برای کلیه دهانه‌های پل اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مواد مورد استفاده برای این حصارها به همین شکل نمونه خواهد بود چراکه طبق بررسی کارشناسان کم‌ترین آسیب را به منظر سی و سه پل می‌زند و به نظر می‌رسد که طرح موفقی خواهد بود و امنیت مردم را نیز فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: آمار بازدیدها از بناهای تاریخی و مراکز گردشگری استان اصفهان در روز جهانی موزه قابل توجه بود و در برخی بناها ازدحام جمعیت تا حدی قابل توجه بود که در امر خدمات ‌دهی دچار مشکل شدیم؛ اما به طور کلی می‌توان گفت در حدود 100 هزار نفر از بناها و موزه‌های استان اصفهان بازدیدکردند.

اللهیاری تصریح کرد: خمره‌های دوران ساسانی که اخیراً کشف شده است نتیجه کاوش‌های تپه باستانی شهرگز بود که با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی و متخصصان دانشگاه هنر اصفهان مرمت و در گنجینه خصوصی گز به نمایش گذاشته شد.

 

انتهای پیام/م

 

حصارکشی کامل سی و سه پل از هفته آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.