اجرای طرح بازآفرینی شهری در ۹۶ محله همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح بازآفرینی شهری در ۹۶ محله همدان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح بازآفرینی شهری در ۹۶ محله همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد فرزانه ،مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه هم اکنون   ۳۴ پروژه اجرایی بازآفرینی شهری در همدان اجرا می شود، ادامه داد: همدان در کنار استان‌هایی چون، آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر و غیره به عنوان پایلوت اجرای طرح بازآفرینی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برنامه بازآفرینی از 6 سند بالادستی شکل گرفته است، خاط نشان کرد: 96 محله در شهرهای مختلف استان برای بازآفرینی شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ابراز کرد: در حال حاضر از 37پروژه اجرایی شامل مرمت بناهای تاریخی، دیوار کشی و پوشش کانال، رودخانه، احداث مرکز درمانی، احداث مجتمع فرهنگی، پارک و غیره به تعداد 34 مورد عقد قرارداد شده و در حال اجرا است.

فرزانه بیان کرد: سال گذشته 600 تن قیر رایگان در اختیار شهرداری همدان برای بافت فرسوده قرارگرفت، گفت: سال گذشته در مجموع به ارزش دو میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها برای محدوده‌های بازآفرینی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در برخورد با کلمه ساخت و ساز غیر مجاز بهتر است نوع نگاه ما با توجه به گرفتاری‌هایی که مردم در این مناطق حاشیه‌ای با آن مواجه هستند واقع گرایانه‌تر شود، افزود: در ابتدا باید محدوده‌ها تعیین می‌شد که سال گذشته محدوده‌ها به تصویب رسید و اکنون به مرحله جدیدتری از محلات و بافت‌های تاریخی رسیدیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: چند کارگروه زیرمجموعه این ستاد فعال شده‌اند که اقداماتی را داشته‌اند، ضمن اینکه در بحث مشارک هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیدیم و در این بخش مشکل داریم، نگاه از بالا به پایین بوده که می‌خواستیم مسائلی را بر شهر حاکم کنیم ولی در حوزه مشارکت راهکارهای خوبی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ج

طرح باز آفرینی شهری در همدان  اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار