استاندار مرکزی در جمع کارگران هپکو گفت: مسئولان استان با جدیت پیگیر مشکلات هپکو و معوقات کارگران هستند.

مسئولان استان مرکزی با جدیت پیگیر مشکلات هپکو و معوقات کارگران/تصمیمات نهایی در باره هپکو در مرکز کشور اتخاذ می‌شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی با حضور در بین کارگران هپکو که مقابل این شرکت اجتماع کرده و خواستار حمایت مسئولان و تعیین تکلیف سهامدار بودند گفت: مسئولان استان با جدیت پیگیر مشکلات هپکو و معوقات کارگران هستند.

آقازاده افزود: پیگیر واگذاری شرکت هپکو به یک سهامدار با اهلیت هستیم و انتظار داریم کارگران هم همچنان با مسئولان همکاری کنند تا بتوانیم برای احیای مجدد این شرکت گامی اساسی برداریم.

وی با بیان اینکه واگذاری هپکو به صندوق حمایت از صنایع کشور تا انتخاب یک سهامدار توانمند درخواست مسئولان استانی است اضافه کرد:در همین راستا عصر امروز نشست ویژه ساماندهی هپکو اراک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسئولان سازمان خصوصی سازی در تهران برگزار می‌شود.

تصمیمات نهایی در باره هپکو در مرکز کشور اتخاذ می‌شود

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه هر یک از دستگاه‌های استان زیر مجموعه یک وزارتخانه هستند و باید تصمیمات نهایی در مرکز کشور اتخاذ شود ادامه داد: پیشنهاد واگذاری شرکت تولیدی، صنعتی هپکوی اراک به صندوق حمایت از صنایع کشور دنبال می‌شود، اما تصمیم نهایی با مقامات ارشد کشور است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون با استعفای سهامدار فعلی، مدیریت این شرکت باید به سهامدار اسبق هپکو واگذار شود، اما مسئولان استانی مخالف این کارند و سهامدار اسبق هم تمایلی به این کار نداردوتن‌ها راه واگذاری هپکو به صندوق حمایت از صنایع کشور است.

معوقات کارگران هپکو تا پایان بهمن ماه به همراه عیدی تصفیه شده

آقازاده تصریح کرد: سال گذشته گام‌های موثری در پرداخت معوقات کارگران هپکو برداشته شد به طوری که تا پایان بهمن ماه و عیدی کارگران تصفیه شد و حقوق اسفند سال گذشته و حقوق فروردین و اردیبهشت امسال را طلب دارند که تلاش می‌شود تا ۲ هفته آینده ۲ ماه از این معوقات پرداخت شود.

وی گفت: هفته گذشته در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مشکلات هپکو بیان شد و وی قول مساعد داد به زودی به مشکلات هپکو رسیدگی و عاملان رکود این کارخانه مشخص و براساس قانون با آنان رفتار شود.

استاندار مرکزی افزود: مطالبات کارگری تا زمانی که به بیان مشکلات و خواسته به حق کارگران باشد قابل دفاع است، اما زمانی که از این رویه خارج شود نه تنها مشکلی از تنگنا‌های کارگران حل نمی‌شود بلکه مسائل و مشکلات شرکت و استان نیز بیشتر می‌شود.

خصوصی سازی سر آغاز مشکلات شرکت هپکوی اراک 

کارخانه هپکو اراک  که  یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین واحد‌های تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، است حدود یازده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست از پس مشکلات این واحد برآید و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کارگران را در پی داشت و این مشکل به حدی شد که کارگران این شرکت امسال و سال گذشته چندین بار تجمع اعتراضی برپا کردند و درخواست پرداخت شدن مطالباتشان را داشتند.

کارگران شرکت هپکو که مدت‌ها بود حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده بودند چندین بار برای دریافت مطالباتشان در میدان صنعت اراک و مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

 شرکت هپکو اراک  بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با معضلات و چندین بار اعتراض و تجمع کارگران سرانجام با تغییر سهام دار،فعالیت مجدد را شروع کرد و سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال ۹۶ در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب و به شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد.

کارگران ۲ هفته به مرخصی اجباری رفتند تا سهامدار جدید زمینه را برای فعالیت مجدد فراهم کند و بعد از این تعطیلات اول مرداد ماه ۹۶ با شروع بکار مجدد کارخانه به کاربازگشتند.

سهامدار دوم هم از مرداد سال ۹۶ تا کنون کج دارو مریض ادامه داد و با برجا گذاشتن معوقات  کارگری دیروز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۷ خلع ید شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.