استاندار مرکزی گفت: هپکو را به شرایط ایده آل در تولید خواهیم رساند و معوقات را به روز می کنیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   آقازاده استاندار مرکزی گفت: در خصوص هپکو دو مورد را در سال ۹۷ پیگیری می کنیم یکی اینکه هپکو را به شرایط ایده آل در تولید خواهیم رساند ودوم معوقات را بروز خواهیم کرد.

آقازاده با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان مرکزی تک رقمی و حدود ۹ درصد است افزود: در سال ۹۷ به دنبال ایجاد اشتغال سه برابری هستیم و این هدف با استقرار کارخانه خودرو سازی رنو در ساوه محقق خواهد شد و تلاش میکنیم کار مونتاژ خودرو درخمین هم محقق شود و احیای کارخانه نخ خمین در دستور کار قرار گیرد ودر حال حاضر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان هدف گذاری شده و امیدواریم این رقم محقق شود.

وی با اشاره به نیروگاه و پالایشگاه شازند اضافه کرد: ما تابع قانون هستیم و سابقه تلخی هم از واگذاری کارخانه‌های استان به بخش خصوصی داریم و نظارت می‌کنیم قانون اصل ۴۴ در مورد نیروگاه و پالایشگاه شازند به درستی اجرا شود.



در سال ۹۶ بخشی از معوقات هپکو پرداخت شد

استاندار مرکزی ادامه داد: در سال ۹۶ به رغم همه تلاش‌ها با صرف نظر از وضعیت شرکت هپکو که البته با توفیقاتی همچون پرداخت معوقات همراه بود در بقیه بخش‌های صنعت عملکرد خوبی داشتیم.

وی بیان کرد: استان تفاوت‌های محسوسی را در نیمه دوم سال ۹۶ در بخش اقتصادی تجربه کرد ودر بحث ایجاد اشتغال پایدار به اهداف خودمان رسیدیم و ارتباطات خوب با وزرا باعث شد که نتایج مثبتی در صنعت، در سال ۹۶ گرفتیم.

آقازاده تصریح کرد: در بحث سیاسی سعی کردیم وفاق خوبی در استان ایجاد کنیم بویژه در بحث اغتشاشات دی ماه که همزبانی همگان مخصوصا گروه‌های سیاسی باعث شد که هرگز به دشمن اجازه نفوذ ندهیم و وحدت خوبی در استان ایجاد کنیم.

وی گفت: در زمینه مقابله با کم آبی و آلودگی هوا هم اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و کاهش ۳۸ درصدی روز‌های آلوده هوای اراک در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ نشانگر این تلاش‌ها است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.