معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دما هوا استان اصفهان یک درجه بالاتر از حد میانگین را نشان می دهد، گفت: با توجه به این موضوع تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هوای خنک تری را در پیش داریم.

معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با اشاره به اینکه بارش های موثر استان اصفهان در ماه های خرداد، تیرماه، مرداد به صورت محدود رخ نمی دهد، اظهار داشت: آخرین خروجی مدل های هواشناسی حاکی از آن است که بارش های تابستان در نرمال بلند مدت اتفاق می افتد.

نوید حاج بابایی تصریح کرد: دما هوا استان اصفهان یک درجه بالاتر از حد میانگین را نشان می دهد که نسبت به تابستان سال گذشته تابستان خنک تری را در پیش خواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به ادامه بارش های بهاری به صورت رگبار تا اواسط خردادماه، افزود: از عصر سه شنبه تا شامگاه پنجشنبه هفته جاری نیز شاهد بارش های رگباری به خصوص در نیمه غربی استان هستیم.

معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار اخبار غیررسمی که در فضای مجازی با این مضمون که بارش های بهاری چشمگیر استان اصفهان بر اثر باروری ابرها رخ داده است، گفت: این خبر را تکذیب می کنم.

حاج بابایی با اشاره به طبیعی بودن بارش های بهاری، تصریح کرد: کارشناسان این اداره از ابتدای سال جاری، پیش بینی لازم را در خصوص وقوع بارش های رگباری از نیمه دوم فروردین ماه تا اردیبهشت ماه را اعلام کردند.

این کارشناس مسئول در پایان خاطرنشان ساخت: بارش های بهاری عمدتا در نیمه شمالی استان رخ داد که در برخی از مناطق همچون کاشان و اردستان و شاهین شهر شاهد سیلابی شدن معابر بودیم.

کاهش میزان بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مدیر پیش بینی اداره کل هواشناسی استان نیز در تکمیل صحبت های معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان اصفهان    در خصوص وضعیت بارش استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون اظهارکرد: پیش بینی های هواشناسی حاکی از کاهش حدود 13 درصدی میانگین حسابی بارندگی استان اصفهان ابتدای سال جاری نبست به مدت مشابه سال گذشته و کاهش 9درصدی میانگین بلندمدت دوره مشابه دارد.

فاطمه زهرا سیدان با اشاره به پایان سال زراعی که از ابتدای مهرماه96، آغاز و تا امروز ادامه داشت،گفت: میانگین بارش سال زراعی امسال 125میلی مترکه نسبت به مدت مشابه کل استان 59میلی متر کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در شهرهای شرق و شمال استان همچون خوربیابانک، کاشان، میمه، نطنز، ورزنه، مورچه خورت نسبت به سال گذشته شاهد افزایش بارش همچنین شهرهای ورزنه و نطنز، نسبت افزایش بلندمدت بارش نسبت به مدت مشابه سال96، شاهد افزایش کمی زیر 15درصد بودیم و بقیه نقاط استان تغییر مخصوصی ندارد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به میزان بارش های بهاری غرب استان اصفهان نسبت به بارش سال گذشته و میانگین بلند مدت آن از کاهش 20 تا 70 درصدی آن خبر داد.

سیدان افزود: پیش بینی هواشناسی از بارش بهاری مناطق شرقی و شمالی استان عدد بالاتر از نرمال را نشان می دهد.

مدیر پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه بارش های بهاری شهر اصفهان در افزایش ذخیره آبی استان موثر نیست، ادامه داد: بارش های بهاری شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 تا 70 درصد کاهش داشت.

انتهای پیام /س

 پیش بینی تابستان خنک در اصفهان

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار