همایش هم‌اندیشی طرح ملی بازآفرینی شهری با احیا بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در سنندج برگزار شد‌.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جلال‌الدین سلیمی مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان در این همایش که صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، گفت: میزان تسهیلات در حوزه خرید، ساخت و تعمیر مسکن در استان در سال گذشته ۱۸.۵ میلیارد تومان بود.

سلیمی سهم این بانک در حوزه بازآفرینی بافت‌های فرسوده استان را در سال گذشته ۹۰۰ فقره اعلام کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده ۷۰۰ فقره به این تعداد افزوده شد اما از ۸هزار و ۲۰۰ واحد احداثی در استان که تسهیلات گرفتند، تنها ۵۰۰ واحد آن در بخش بازآفرینی بافت فرسوده بود.

وی افزود: استان کردستان کمترین آمار جذب تسهیلات بازآفرینی بافت فرسوده کشور را داشت.

سلیمی گفت: پیچیدگی مقررات، عدم استقبال خریداران بافت‌های فرسوده، بالا بودن هزینه‌های سربار و سختی کار در این بافت‌ها از عواملی است که مانع تسریع در بازآفرینی بافت‌های فرسوده کردستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ارتباط موثر بین‌بخشی از دلایل توفیق استان‌های موفق در اجرای این طرح‌ است، افزود: این ارتباط حلقه مفقوده استان ماست.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان تعهد بانک مسکن در سال جاری در کل کشور را ۱۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام و ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت و همکاری بیشتر دستگاههای اجرایی، کردستان بتواند از این سهم بهره خوبی ببرد.

انتهای پیام/ د م

بازآفرینی 900 بافت‌های فرسوده استان در سال گذشته

برچسب ها: مسکن ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.