رئیس امور آب میاندوآب گفت:حجم آب ذخیره شده در پشت سد نوروزلو میاندوآب به ۷۵۰ میلیون متر مکعب رسید.

علی اقدم رئیس امور آب میاندوآب در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: خدا رو شکر با بارش‌های مناسب بهاری، امسال ذخیره آب در سد نوروزلو میاندوآب به بیش از ۷۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی گفت:بنابر خواست ستاد احیای دریاچه ارومیه رها سازی آب سد به سمت دریاچه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و این روند با توجه به نبود برف در مناطق کوهستانی می‌تواند موجب نگرانی در تامین آب شرب و کشاورزی منطقه باشد.

رئیس امور آب میاندوآب با اعلام اینکه در حال حاضر آب سد با خروجی ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه به سمت دریاچه رها شده است گفت: ورودی ما ۳۰ مترمکعب در ثانیه است و اختلاف ۷۰ متر مکعبی در ورودی و خروجی سد ذخیره آبی ما را به زیر ۶۵۰ میلیون متر مکعب کاهش می دهد.

اقدم ادامه داد: اگر روند رها سازی آب سد به این شکل ادامه داشته باشد، وزارت نیرو برای تامین آب مصرفی منطقه در تابستان امسال با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

علی دیانتی رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب هم در این باره گفت: بارش‌های مناسب اخیر موجب شده است طی دوماه گذشته نیاز کمتری به تامین آب کشاورزی باشد، ولی ما نیاز مصرف بخش کشاورزی را به صورت ماهانه به وزارت نیرو اعلام می‌کنیم و این وزارت خانه باید ذخیره مناسب آبی برای روز‌های تابستان را داشته باشد.

سد انحرافی نوروزلو در پانزده کیلومتری میاندوآب قرار دارد، آبیاری ۸۵ هزار هکتار از اراضی میاندوآب به آن وابسته است، تاسیسات انتقال آب زرینه رود به تبریز و دیگر شهر‌های آذربایجان شرقی نیز در این محل قرار دارد.

انتهای پیام/ن.م

افزایش حجم آب ذخیره شده در سد نوروزلو

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.