مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اجرای طرح‌های آب و فاضلاب شهری به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛رسول اکبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در جریان بازدید از پروژه‌های آبرسانی سلماس گفت: در سال جاری با اتمام کامل ۹۰ پروژه در استان ظرفیت تامین آب استان از ۹/۴ مترمکعب در ثانیه به ۱۲ متر مکعب در ثانیه و شاخص بهره مندی از شبکه جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب از ۶۵ درصد به ۷۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از ۳۸ طرح زیربنایی مشتمل بر ۹۰ پروژه در استان با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال، صد هزار متر مکعب در شبانه روز بر بخش ظرفیت شبکه آب و ۸۲ هزار مترمکعب در شبانه روز بر ظرفیت شبکه فاضلاب اضافه می‌شود و ۷۵۰ هزار نفر از آب سالم پایدار و سامانه فاضلاب بهره مند می‌شوند.
اکبری افزود: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای استان ۷۰ درصد است که مشتمل بر طرح تصفیه خانه آب و تصفیه خانه فاضلاب، خطوط انتقال، شبکه توزیع و اصلاح شبکه می‌باشد.
وی در خصوص مهمترین طرح‌های احداثی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: تصفیه خانه آب سردشت، سلماس، پلدشت، خط انتقال آب خام سلماس، تازه شهر به طول ۲۹ کیلومتر، سامانه فاضلاب ارومیه، گلمان و خوی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.
اکبری افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی پیشرو در استفاده از طرح‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان است که در این قالب تصفیه خانه آب مهاباد و سلماس و سامانه فاضلاب قره ضیاء الدین به اجرا در می‌آید.
وی اضافه کرد: در این روش که به B.O.T مشهور است، سرمایه گذار اعتبار لازم برای اجرای طرح را تامین می‌کند و به مدت معلومی نیز از آن بهره برداری کرده و درآمد‌های حاصل از این طرح را دریافت می‌کند.
اصغری فرماندار سلماس نیز در جریان این بازدید به طرح‌های در دست اجرای شهرستان سلماس اشاره کرد و افزود: آبرسانی به سلماس و تازه شهر از محل سد مخزنی زولا به طول ۲۹ کیلومتر در حال انجام بوده و تاکنون ۱۸ کیلومتر از این طرح ملی به اتمام رسیده است.
وی افزود: با آبرسانی به این ۲ شهر با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، جمعیتی ۱۶۰ هزار نفری این ۲ شهر از آب تصفیه شده برخوردار خواهند شد.
اصغری ادامه داد: در جهت تامین آب منطقه ویژه اقتصادی سلماس طی توافقی که با مسئولین استانی انجام شده است ۲۰ لیتر در ثانیه برای انجام امورات تجاری، صنعتی و همچنین فضای سبز در این محدوده تخصیص یافت.

انتهای پیام/م

اجرای طرح های آب و فاضلاب شهری در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.