رئیس‌جمهور کره جنوبی و همتای آمریکایی او در تماسی تلفنی درباره برگزاری موفقیت‌آمیز نشست آتی احتمالی سران کره شمالی و آمریکا گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه در گفتگویی تلفنی وعده دادند برای برگزاری موفقیت‌آمیز نشست آتی سران کره شمالی و آمریکا که قرار است در سنگاپور برگزار شود، تلاش کنند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد مون جائه- این و دونالد ترامپ در این تماس تلفنی، که ساعت یازده و نیم به وقت سئول صورت گرفت، ضمن بررسی تازه‌ترین تحولات شبه‌جزیره کره درباره راه‌های برگزاری موفقیت‌آمیز نشست آتی سران آمریکا و کره شمالی گفتگو و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور کره جنوبی قرار است روز سه‌شنبه در واشنگتن با همتای آمریکای خود دیدار کند و پنجشنبه به سئول بازگردد.

یون یونگ چان، مشاور امور عمومی ریاست جمهوری کره جنوبی، در بیانیه‌ای اعلام کرد سران کره جنوبی و آمریکا درباره واکنش‌های متعدد اخیر کره شمالی نیز به طور مفصل تبادل نظر کردند.

شایان ذکر است پیونگ‌یانگ چهارشنبه هفته پیش بار در پی برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی از احتمال لغو نشست سران کره شمالی و آمریکا که برای اواسط ژوئن در سنگاپور برنامه‌ریزی شده است، خبر داد.

در این میان خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه ضمن انتقاد از رزمایش مشترک جدید کره جنوبی و آمریکا هشدار داد واشنگتن باید به سرنوشت نشست آتی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و دونالد ترامپ که قرار است دوازدهم ژوئن آینده در سنگاپور برگزار شود، خوب بیندیشد.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی مون جائه این با ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار