بر اساس اعلام رسانه‌های کره جنوبی، این کشور برای لطمه وارد نشدن به روابطش با کره شمالی، از شرکت در رزمایش هوایی با آمریکا صرف نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی کی‌بی‌اس کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد سئول با آگاهی از واکنش پیونگ‌یانگ‏، از شرکت در رزمایش نظامی با مشارکت نیروی هوایی راهبردی آمریکا صرف نظر کرد.

این منبع تصریح کرد هفته گذشته قرار بود رزمایشی با مشارکت بمب افکن‌های راهبردی بی ۵۲ آمریکا برگزار شود که در پی اعلام مشارکت نکردن سئول، این رزمایش لغو شد. سئول عقیده دارد این اقدام با توجه به اجلاس آتی واشنگتن-پیونگ یانگ به روابط دو کره لطمه می‌زند.

وزیر دفاع کره جنوبی ۱۶ مه با فرمانده نیرو‌های آمریکای در کره ملاقات کرد تا با وی در این خصوص به تفاهم برسد که بمب‌افکن‌های بی ۵۲ وارد حریم هوایی شناسایی کره جنوبی نشوند و تنها در حریم هوایی ژاپن پرواز کنند.

اخیرا خبرگزاری کره جنوبی اعلام کرده بود پیونگ‌یانگ مذاکرات ۱۶ مه با همسایه جنوبی خود را به دلیل رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی لغو کرده و این رزمایش را اقدام تحریک‌آمیز عمدی می‌داند. کره شمالی همچنین برگزاری دیدار آتی ترامپ با رهبر کره شمالی را نیز که قرار است ۱۲ ژوئن در سنگاپور برگزار شود‏، زیر سوال برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار