مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ازافزایش 9 در صدی بارندگی در استان خبر داد.

افزایش 9 در صدی بارندگی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از مقدار بارش‌ ها در استان خبر داد وخاطر نشان کرد: متوسط بارندگی در استان 377 میلی‌متر است که سال گذشته در این زمان 400 و در میانگین بلندمدت 40 ساله 344 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان همدان رضایت‌بخش نیست، گفت: نیاز است تا مردم نسبت به حفظ منابع آبی موجود احساس تکلیف کنند تا بتوان ماه‌ها و سال‌های آینده را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: مقدار بارندگی امسال نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت 9 درصد افزایش داشته است.

ستوده افزود: سال آبی گذشته ‌هزار و 966 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در بخش‌های مختلف استان همدان مصرف شده که بیشترین آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: از منابع آب زیرزمینی استان همدان ‌هزار و 761 میلیون مترمکعب معادل 90 درصد در بخش کشاورزی، 146 میلیون مترمکعب معادل 7 درصد در بخش شرب و بهداشت و 59 میلیون مترمکعب معادل 3 درصد در بخش صنعت مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای 13 دشت است، اعلام کرد: از این تعداد 7 دشت مستقل و 6 دشت مشترک با سایر استان‌هاست.

ستوده بیان کرد: همه دشت‌های استان همدان ممنوعه هستند که محدودیت‌هایی در برداشت آب از منابع زیرزمینی آن‌ها اعمال می‌شود، اما 3 دشت اسدآباد، رزن ـ قهاوند و کبودراهنگ به دلیل برداشت بیش از اندازه، ممنوعه بحرانی هستند.

وی در پایان ادامه داد: وضعیت منابع زیرزمینی در این دشت‌ها به دلیل اقدامات طرح احیاء و تعادل‌بخشی بهبود و ثبات نسبی پیدا کرده که ادامه این روند نیازمند همراهی و هماهنگی از طرف مردم و کشاورزان منطقه است.

انتهای پیام/ب

9 در صد بارندگی در همدان افزایش داشته است

 

برچسب ها: بارندگی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.