مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از سرریز سد کلان ملایر خبر داد.

سد کلان سرریز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به بارندگی‌های مناسب در بهار 97 افزود: خوشبختانه بارش‌های مناسبی در هفته‌های گذشته در سطح استان همدان رخ داده است که این موضوع موجب  افزایش ذخیره مخازن سدهای همدان شده است.

وی با اشاره به اینکه ولی هنوز میزان بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش روبروست، اظهار داشت: با وجود بارندگی‌های سیلابی در هفته‌های اخیر، نباید این تفکر ایجاد شود که دیگر برای تابستان مشکلی برای تامین آب نداریم بلکه مردم باید بیش از پیش در زمینه صرفه‌جویی جدیت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: خوشبختانه با بهبود وضعیت بارش‌ها، ظرفیت سد کلان ملایر تکمیل و در روزهای اخیر سرریز کرد.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر ذخیره سد کلان ملایر بیش از 45 میلیون مترمکعب است، گفت: هنوز از ذخیره این سد نمی‌توان برای تامین آب شرب مردم ملایر استفاده کرد چون خط انتقال و تصفیه‌خانه تکمیل نشده است.

ستوده خاطر نشان کرد:  تصفیه‌خانه آب سد کلان ملایر به صورت BOT به سرمایه‌گذار واگذار شده است که پس از اتمام می‌توان از آب سد کلان برای تامین شرب مردم ملایر نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه میزان بارش سال آبی گذشته در همدان بی‌نظیر بوده و در 20 سال گذشته چنین بارشی رخ نداده است گفت: به طور متوسط سالانه 6 میلیارد و 388 میلیون مترمکعب حجم نزولات جوی استان همدان است ولی از سویی با 67 درصد تبخیر در استان همدان مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان حجم آب در دسترس استان همدان پس از تبخیر را 2 میلیارد و 680 میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: سهم آب‌های زیرزمینی از این منابع تجدیدپذیر 1.948 میلیارد مترمکعب و سهم آب‌های سطحی 740 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/ج

سدکلان ملایر سریز شد

برچسب ها: وزارت نیرو ، سدکلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.