مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس ویژه برنامه‌های صدا و سیمای استان فارس در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های سحرگاهی «تماشا گه راز» از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه تا ۵ صبح پخش می‌شود.

وی، از دیگر برنامه‌های این ماه مبارک، را قرائت دعای ابوحمزه ثمالی با صدای شهید محراب آیت الله دستغیب (ره)، مناجات خوانی، سنتی خوانی، سخنان ائمه جمعه شهرستان ها، کلام بزرگان، وصیت نامه شهدای استان، اذان، نماز جماعت و دعا‌های ویژه ماه مبارک رمضان برشمرد.

سید تقی سهرابی اضافه کرد: دعای هشتم صحیفه سجادیه، در برنامه زنده‌ای که از حرم مطهر احمد بن موسی (ع) پخش می‌شود با حضور ۹ تن از کارشناسان مذهبی استان شرح و بررسی می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان، برنامه «مهمونی» ویژه افطار است که از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود و تا قبل از اذان مغرب ادامه دارد، افزود: در این برنامه که از بنای تاریخی مسجد وکیل پخش می‌شود، هر روز ۴۰ نفر از خیران استان حضور دارند.

وی بیان کرد: عنوان دیگر برنامه سیمای فارس برنامه زنده «کاشانه مهر» است که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۱ و ۱۵ دقیقه پخش می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه ترتیل خوانی قرآن کریم از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به مدت یک ساعت به شکل مستقیم از شبستان امام خمینی (ره) در حرم مطهر احمد بن موسی، شاهچراغ (ع) همزمان از شبکه‌های فارس و ۴ سیما به مخاطبان تقدیم می‌شود، تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای تلاوت‌ها را استادان ممتاز استان ذاکری و فتح پور از طرف شورای عالی قرآن به عهده دارند.

رئیس رسانه ملی در فارس با اشاره به اینکه این همراهی با سفره داران ضیافت در رادیو فارس با ویژه برنامه‌های «نسیم سحر»، «سفره آسمانی»، «نمایش شب» و جمع خوانی قرآن کریم میهمان خانه‌های مردم استان خواهد بود، گفت: صدای مرکز فارس از ساعت سه و ۱۵ دقیقه تا پنج صبح در برنامه «نسیم سحر» با بخش‌های کارشناسی، احکام، اخلاق، اعلام اوقات شرعی
شهرستان ها، دعای سحر، اذان و ادعیه با لحظات روحانی ازساعت ۱۹ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه با مباحث کارشناسی، مسابقه قرآن، گزارش، گفتگو مهمان سفره‌های آسمانی اهالی مومن فارس خواهد بود.

وی افزود: در این ایام مبارک برای هرشب علاقمندان به رادیو فارس برنامه‌ای هم با نام «نمایش شب» تدارک دیده شده که در ساعت ۲۳ به علاقمندان و شنوندگان تقدیم می‌شود.

سهرابی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ویژه‌ای است که در صدای مرکز فارس تهیه و پخش می‌شود، جمع خوانی قرآن کریم است که هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و سخنرانی به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

رئیس رسانه ملی در فارس تصریح کرد: واحد خبر و فضای مجازی صدا و سیمای فارس هم با پوشش برنامه‌های متعدد و متنوع با روزه داران همراه خواهند بود.

انتهای پیام/ن

  برنامه‌های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار