تا یکسال آینده، پیشرفته‌ترین ترمینال پرواز‌های خارجی فرودگاه‌های کشور درشیراز به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بدیعی فرد مدیر کل فرودگاه‌های فارس با اشاره به افتتاح پیشرفته‌ترین ترمینال پرواز‌های خارجی فرودگاه‌های کشور در شیراز، اظهار کرد: این ترمینال در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز در حال ساخت است.

وی ادامه داد: اعتبار اولیه‌ این طرح ۹۵ میلیارد تومان است و در حال حاضر هم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل فرودگاه‌های فارس تصریح کرد: ترمینال پرواز‌های خارجی فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز سالانه زمینه‌ خدمات رسانی به 2 میلیون مسافر خارجی را فراهم خواهد کرد.

بدیعی فررد اضافه کرد: مساحت این فرودگاه ۲۲ هزار مترمربع و دارای سه طبقه است.

وی تصریح کرد: این ترمینال به لحاظ برخورداری از سه ایربریج (پل هوایی بین هواپیماوترمینال) و همچنین استفاده از تجهیزات روز فرودگاهی از پیشرفته‌ترین ترمینال‌های پرواز‌های خارجی کشور است.

استاندار فارس هم امروز از طرح‌های توسعه‌ فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز بازدید کرد.

وی از قرار گرفتن فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز در مسیر پیشرفت و توسعه خبر داد.

تبادار با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این فرودگاه هزینه می شود ، اضافه کرد: این هزینه، علاوه بر ساخت ترمینال پرواز‌های خارجی، صرف خرید و نوسازی تجهیزات هوانوردی، تعمیر و نگهداری و بهسازی ترمینال قدیمی نیز خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز سالیانه بیش از 3 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مسافران این فرودگاه از خدمات مطلوب تری بهره‌مند می شوند.

استاندار فارس در این بازدید تصریح کرد: خرید و نصب سیستم رادار پیشرفته، مدیریت فرکانس و نوسازی سیستم روشنایی از دیگر طرح‌هایی است که قرار است تا یک سال آینده در این فرودگاه به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ن

افتتاح پیشرفته‌ترین ترمینال پرواز‌های خارجی کشور در شیراز

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار