معرفی برترین های جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی آغاجاری

نخستین جشنواره استانی نقالی و شاهنامه‌ خوانی در شهرستان آغاجاری با شناخت برترین ها پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی جمشیدی، معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم اختتامیه جشنواره استانی نقالی و شاهنامه خوانی بیان داشت: این جشنواره با هدف کشف استعدادها و ظرفیت‌های استان خوزستان در زمینه نقالی و شاهنامه‌خوانی و تشویق جوانان به این هنر و شناخت اندیشه‌های حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار گردید.

وی، ترویج فرهنگ پهلوانی و قهرمانی با روایت داستان‌های غرورآفرین شاهنامه فردوسی و تجلیل از تلاشگران و پیشکسوتان عرصه نقالی و شاهنامه‌خوانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

جمشیدی به جایگاه ویژه‌ شاهنامه در ادبیات فاخر جهان و توجه ادیبان، شاعران و نویسندگان بزرگ به این اثر اشاره کرد و بر حمایت و قدردانی از هنرمندان عرصه هنر استان به ویژه در حوزه شاهنامه‌خوانی و نقالی که مسبب زنده نگه داشتن ادبیات کهن ایران هستند تاکید نمود.

معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به ظرفیت‌های شهرستان آغاجاری در زمینه نقالی و شاهنامه‌خوانی اشاره و ابراز امیدواری کرد سال آینده بتوانیم این جشنواره را از محدوده استانی به منطقه‌ای گسترش دهیم.

احمد عبداللهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری با بیان اینکه ٥٥ اثر از ٩ شهرستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: پس از داوری آثار، هیات داوران ١٠ اثر را به عنوان اثرات شایسته تقدیر انتخاب کرده و به تمام شرکت‌کنندگان لوح یادبود اهدا شد.

وی هیات داوران آثار راه یافته به بخش نهایی را شامل حمید بهداروندی، علی بهرامی، نوربخش احمدزاده و مصطفی سعادتی عنوان کرد و گفت: پس از داوری، آثار نفرات برگزیده شرکت کننده در این مراسم با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر نخستین جشنواره استانی نقالی و شاهنامه‌خوانی اظهار کرد: هیات داوران از آرمیتا تنهایی از رامهرمز، مهرشاد قاسمی از ایذه، فاطمه احمدی از هفتکل، ساجده گماری از گتوند، آنوشا الوندی از اهواز، علی خورددستانی از بهبهان، طاهره درستی از بهبهان، المیرا موری از شوشتر و ستاره سعادتی از آغاجاری با اهدا لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای نقدی به عنوان نفرات برگزیده تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/گ

پایان جشنواره نقالی و شاهنامه خوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.