به مناسبت ماه رمضان جشنواره قرآنی درچادگان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چادگان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چادگان اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان جشنواره قرآنی در 8 رشته حفظ، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، قرائت، ترتیل و اذان در شهرستان چادگان برگزار می‌شود.

مجتبی باباجانی افزود: آزمون قرآنی در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار خواهد شد که آزمون کتبی در مسجد جامع چادگان و آزمون شفاهی در بقعه متبرکه امامزاده عبداله زید بن حسنی رزوه برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چادگان گفت: آزمون شفاهی خواهران در 19 خردادماه و آزمون شفاهی برادران در 20 خرداد برگزار می‌شود؛ آزمون کتبی نیز در 22 خردادماه در مسجد جامع چادگان برگزار خواهد شد.

وی احصای مشکلات فرهنگی و تلاش در جهت رفع آنان را یکی از وظایف اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون اتفاقات خوبی در 4 جلسه مربوط به هم‌اندیشی جشنواره قرآنی رخ داده که ازجمله می‌توان به شناسایی استعدادها و نخبگان قرآنی و برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی این جشنواره اشاره کرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه شهرستان چادگان نیز در این جلسه تصریح کرد: قرآن یکی از شاکیان ما در فردای قیامت خواهد بود چراکه آن‌طور که باید و شاید حق آن در جامعه ادا نشده است.

وی با بیان این که اگر قرآن را نسخه شفابخش بدانیم باید بهتر از این‌ها حق آن را ادا کنیم، اذعان داشت: مراکز دانشگاهی و آموزشگاهی در این زمینه باید خروجی خوبی داشته باشند و در همین باب امیدواریم جشنواره قرآنی باشکوهی درخور چادگان برگزار کنیم.

علی استوار سرپرست فرماندار شهرستان چادگان در این جلسه با بیان این که با فرصت سوزی چیزی عاید شهرستان نمی‌شود، تأکید کرد: همکاری‌های ویژه در مسائل فرهنگی و قرآنی جای تقدیر دارد و امیدوارم که مثل همیشه زمینه‌های تعامل ادامه‌دار بوده و از هم‌فکری بین بخش‌ها بهره‌مند شویم.

وی بیان داشت: برای برگزاری همایش‌های عمومی باید نسبت به آماده کردن یک پروپوزال از قبل اقدام کرد تا تمامی موارد در آن پیش‌بینی شود و نسبت به اجرا در بهترین حالت ممکن پیاده‌سازی شود.

سرپرست فرماندار شهرستان چادگان یادآور شد: با از دست دادن فرصت‌ها در هر زمینه‌ای چیزی عاید شهرستان چادگان نمی‌شود و برای برگزاری این جشنواره نیز از مسؤول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر این جلسه انتظار می‌رود در کمترین زمان ممکن تمامی برآوردها را پیش‌بینی و اعلام کرد.

 

انتهای پیام/م/م

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.