قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: فلسفه تاسیس دفاتر نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در وهله نخست ایجاد بستر مناسب برای حضور و مشارکت تشکل‌ها و مردم برای محرومیت زدایی و گره گشایی از کار مستضعفان است.

از ظرفيت‌های مردمی برای محروميت‌زدايی باید استفاده کرد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سيد مرتضی بختياری در جمع مديران دفاتر نمايندگی آستان قدس رضوی در استانها با اشاره به تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب در منشور ٧ گانه افزود: در اين حكم ٤ بار به موضوع مهم ضعفا و نیازمندان اشاره شده و عليرغم آگاهی معظم له از تلاش‌های ساير نهادها و دستگاه های متولی امور اقشار محروم، رسالتی بزرگ و مهم برای آستان قدس تعريف شده است.

وی تصريح كرد: هدف آستان قدس رضوی از ايجاد دفاتر نمايندگی توسعه خادمياری حضرت رضا(ع)، بسط و ترويج فرهنگ متعالي وقف و نذر و گسترش فرهنگ و سبك و سيره زندگي رضوی است.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوی با تاكيد بر اجتناب دفاتر نمايندگی استانی آستان قدس رضوی از ورود به فعاليت‌های حزبي و انتخاباتی گفت: مديران دفاتر نمايندگی آستان قدس رضوی در صورت تمايل به ورود به عرصه های انتخاباتي بايستي از مسئوليت خود كناره‌گيری كنند.

بختياری اخلاص را مهمترين شرط تاثيرگذاری اقدامات و فعاليت‌ها دانست و گفت: پس از پيروزی انقلاب اسلامی و با نفس قدسي امام راحل(ره) ملت ايران اسلامي از پيچ‌ها و گردنه‌های دشواری عبور كرد و امروز نيز در دوران با افتخار زعامت مقام معظم رهبری، هر روز به اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامي در جهان افزوده شده است.

وی افزود: آنچه امروز به بركت رهبری داهيانه مقام معظم رهبری و مجاهدت و ايثار رزمندگان و مجاهدان راه خدا در منطقه به وقوع پيوسته نتيجه اخلاص و توكل است.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوی با بيان اينكه دفاتر نمايندگی مجموعه در استانها رسالت و وظيفه خطيري بر دوش دارند، گفت: با تعامل سازنده و اثربخش با تشكل‌های دانشجويی، نهادهای انقلابي و دستگاه‌های خدمت رسان خصوصاً نیروهای جوان جهادگر و دلداده حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام مي‌توان بسياری از معضلات و مشكلات مردم را مرتفع كرد.

بختیاری با اشاره به اصلاح آيين نامه خدمت در اماكن متبركه افزود: با توجه به مصوبه جديد ساعاتی كه خادمياران در مناطق محروم به خدمت مشغول هستند، جزء ساعات و روزهای خدمت در بارگاه منور رضوی محاسبه خواهد شد.

بختياری گفت: اميدواريم با توسعه هدفمند خادمياری حضرت رضا(ع) بتوانيم در رفع مشكلات مناطق محروم با استفاده از تخصص‌های مختلف موثرتر واقع شويم.

در پايان اين نشست قائم مقام توليت آستان قدس رضوی با اهدای هدايايی از مديران جانباز نمايندگی‌های استانی تقدير كرد.
 
انتهای پیام//ا.س
 

نشست قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مديران دفاتر نمايندگی آستان قدس رضوی

 
 
برچسب ها: اماکن مذهبی ، رمضان 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.