آیت الله سید محمد شاهچراغی "اروپا " را نسخه دوم "آمریکا " خواند و گفت: به طور حتم اگر قرار باشد اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا دست رد بر سینه یکی بزنند؛ آمریکا را رها نمی‌کنند و دست رد بر سینه ایران خواهند زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان گفت : خیانت و پیمان شکنی آمریکا با اقدام ترامپ در خروج از برجام به همه دنیا ثابت شده است، اما باید مراقب بود که از چاله به چاه نیفتاد . آمریکا با اعلام خروج خود از برجام، بار دیگر به دنیا نشان داد که بر سر قول و حرف خود نمی‌ماند و دنیا نیز این اقدام آمریکا را محکوم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان باید به پشتوانه مردم غیور ایران اسلامی و هدایت های رهبری، بر حق و حقوق کشور پافشاری و ایستادگی کنند افزود : "اروپا " نسخه دوم "آمریکا " است و  به طور حتم اگر قرار باشد اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا دست رد بر سینه یکی بزنند؛ آمریکا را رها نمی‌کنند و دست رد بر سینه ایران خواهند زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری  انعکاس وقایع فلسطین و ظلم و ستم اسرائیل را از وظایف رسانه ها و جراید جهان اسلام دانست و تصریح کرد : بازگویی این جنایت ها سبب می شود که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده نشود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه خود اروپایی‌ها نیز در اظهارنظرهایشان درباره آینده برجام و حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران با خروج آمریکا از آن به صراحت می‌گویند در این زمینه تضمین نمی‌دهیم تأکید کرد: مسئولان باید توجه کنند که مقام معظم رهبری در این زمینه تضمین می‌خواهند و اروپایی‌ها باید در این زمینه تضمین دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد :  توان موشکی جمهوری اسلامی ایران "بهانه " آمریکا و ایادی این کشور برای بدعهدی در برجام است . این‌ها (اروپا و آمریکا) در قضیه برجام، جمهوری اسلامی ایران را منهای موشک می‌خواهند و می‌گویند ایران نباید موشک داشته باشد.

وی در ادامه به جنایت های مستمر رژیم اشغالگر قدس پس از انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس اشاره کرد و گفت : مردم مظلوم فلسطین در همین وقایع اخیر افزون بر سه هزار زخمی و 60 شهید برای دفاع از حق خود تقدیم کردند که در بین آنها شهادت کودک 8 ماهه در آغوش مادر سند مظلومیت ملتی است که 70 سال با سنگ مقابل صهیونیست مقاومت کرده اند.

بیت‌المقدس تا ابد متعلق به فلسطین است

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فلسطین گفت : بی شک بیت المقدس مال فلسطین است و مردم مقاوم فلسطین بر اساس سنت الهی پیروزی خون بر شمشیر، ماندنی هستند و دشمنان آنان نابود خواهند شد.پیروزی افراد مقاوم و آزاده در برابر زورگویان وعده الهی است و تنها مختص به ایران نیست و همه ملت‌های آزاده با ایستادگی در برابر زورگویان و متجاوزان پیروز می‌شوند و  بیت‌المقدس تا ابد متعلق به فلسطین است و فلسطین کشوری است که دیگران آن را غصب و اشغال کرده‌اند.

امام جمعه سمنان با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس تاکید کرد : جمله تاریخی امام راحل که فرمودند " خرمشهر را خدا آزاد کرد " حاوی مطالب عمیقی است که از جمله آن امداد خدا به رزمندگانی بود که پای دفاع از اسلام ایستادند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان  با اشاره به سرمازدگی باغات استان سمنان در ابتدای امسال و بازدید رئیس ستاد بحران کشور از این باغات و قول‌های مساعد وی درباره پرداخت بخشی از خسارات وارده به کشاورزان استان سمنان، از دولت و مسئولان دولتی  خواست تا در کمک به خسارت‌دیدگان در این زمینه تسریع و  تمهیداتی برای جبران سریع این خسارت ها بیاندیشند.

وی در پایان با بیان اینکه بارش باران در فصل بهار برای کشاورزان و افزایش محصولات کشاورزی در استان سمنان بسیار خوب و مفید بود عنوان کرد: زکات "حق فقرا " است و کشاورزان باید حق فقرا را به آنان بدهند که اگر چنین شود دیگر فقرا نیازی به سبد کالا و مانند آن ندارند.

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به اینکه کمک به فقرا از تأکیدات دین مبین اسلام است تصریح کرد: اغنیا باید خمس بدهند و تنها با این موارد است که فقر از جامعه رخت برمی‌بندد.

انتهای پیام/ گ

 

 

برچسب ها: نماز جمعه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.