سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: ورزشکارانی که به رکورد‌های مورد نظر دست یابد را به جاکارتا اعزام می‌کنیم.

تیمور غیاثی در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره سهمیه‌ای که کمیته ملی المپیک به دوومیدانی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا اختصاص داده است، گفت: با کوشش و پیگیری مستمر مجید کیهانی و طبق مذاکراتی که با کمیته ملی المپیک داشتیم به این نتیجه رسیدیم تا با 16 ورزشکار در بازی های آسیایی جاکارتا حضور یابیم،  البته این امر بستگی به این دارد تا ورزشکاران بتوانند به رکوردهای ورودی که توسط اعضای سازمان تیم های ملی دوومیدانی در نظر گرفته شده دست یابند.هر کسی که به این رکوردها برسد ما  او را به جاکارتا می فرستیم.

 برای ما فرقی ندارد که با بانوان به جاکارتا برویم یا آقایان!

او ادامه داد:کمتر از سه ماه تا شروع بازی های آسیایی فرصت است و ورزشکاران می توانند تلاششان را انجام دهند تا به پارامترهایی که ما برای آنها تدوین کرده ایم دست یابند. از بین سهمیه ای که کمیته ملی المپیک برای دوومیدانی در نظر گرفته ما می خواهیم یک تیم با کیفیت و شانس مدال را روانه مسابقات کنیم تا بتوانیم نسبت به دوره های پیش این رقابت ها مدال های بیشتری را کسب کنیم. تنها دغدغه ما ورودی تعیین شده توسط ورزشکاران است، برای ما چندان فرقی ندارد که با بانوان به جاکارتا برویم یا آقایان!

بازی های آسیایی جایی برای کسب تجربه نیست،

سخنگوی سازمان تیم های ملی درباره رکوردهای تعیین شده برای بانوان هم گفت:  در جلسه های متعددی که با اعضای سازمان تیم های ملی دوومیدانی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هیچ تفاوتی میان ورزشکاران مرد و زن قائل نشویم. بازی های آسیایی جایی برای کسب تجربه نیست چرا که پای آبرو یک ملت هشتاد میلیون نفری  در میان است و قرار نیست برای این مسابقات به این مهمی که کسب مدال در آن می تواند در جایگاه مدالی ایران تاثیر گذار باشد توریست به این رقابت ها اعزام کنیم. بدون شک اگر دوومیدانی کاران در این مسابقات نتایج ضعیفی را کسب کنند باید هم جواب شما رسانه ها و هم مسئولان کمیته ملی المپیک را بدهیم و همین عوامل باعث شده تا سخت گیری مان بیشتر شود ، رکوردهایی را در نظر بگیریم که نزدیک به شانس مدال باشند.با تمام احترامی که برای تمام دوندگان تیم ملی قائلم اما باید عنوان کنم کمیت بهتر از کیفیت است و کسانی که نمی توانند به این رکوردهای ورودی برسند بهتر است به ما اعلام کنند تا در جریان باشیم که به جای 16 نفر با تعداد کمتری راهی بازی های آسیایی شویم.

بازی های آسیایی مانند المپیک شوخی بردار نیست

او در ادامه بیان کرد: بهتر است مردم و هم خود ورزشکاران در جریان باشند که مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از ما درخواست کرده اند تا ورزشکاران شانس مدال را به جاکارتا بفرستیم.‌ بازی های آسیایی مانند المپیک شوخی بردار نیست و باید با تمام قدرت حضور یابیم تا بتوانیم به نحو احسن از حیثیت ورزش ایران و دوومیدانی کشورمان دفاع کنیم.پیش بینی ام این است احتمالا 10 نفر  در بخش بانوان و آقایان بتوانند به رکوردهای ورودی ما دست یابند.درست است در حال حاضر بانوان نسبت به آقایان در شرایط جالب توجهی قرار ندارند اما با این وجود ما آنها را حمایت می کنیم تا از این طریق بتوانند خودشان را به تیم ملی تحمیل کنند.

قرار نیست با هندوانه در بسته راهی جاکارتا شویم

غیاثی در ادامه گفت:با توجه به حمایت هایی که مسئولان فدراسیون و اعضای سازمان تیم های ملی دوومیدانی از ورزشکاران انجام داده اند دوست داریم آنها هم جواب  ما را در بازی های آسیایی با کسب مدال های خوشرنگ بدهند.ما در رقابت های قهرمانی آسیا که در اودیشا هندوستان برگزار شد توانستیم بالاتر از تیم های مدعی چین،ژاپن،هندوستان ،کره جنوبی و ....... بهترین نتیجه تاریخ ورزش دوومیدانی را رقم بزنیم و الان هم به دنبال این هستیم تا دوباره این نتیجه را تکرار کنیم.باز هم می گویم قرار نیست با هندوانه در بسته راهی جاکارتا شویم.

روی مدال حدادی در جاکارتا حساب ویژه ای باز کرده ایم

سخنگوی سازمان تیم های ملی دوومیدانی در پایان درباره اینکه چند مدال در جاکارتا بدست می آوریم،پاسخ داد:با توجه به نتایج اخیر حدادی و پرتاب های بی نظیرش در آمریکا روی مدال او حساب ویژه ای باز کرده ایم.البته خودش مصمم است تا در این رقابت ها مدال بگیرد تا به پر افتخار ترین ورزشکار ایران در بازی های آسیایی تبدیل شود.علی ثمری و حسن تفتیان هم ورزشکارانی هستند که احتمال مدال آوری شان وجود دارد. همچنین خوشبختانه در این دو سال اخیر تمام برنامه ریزی های فدراسیون برای ورزشکاران اعم از اردو ، اعزام به مسابقات به خوبی و به طور مستمر پیش رفته و ورزشکاران نه تنها از این موضوع ابراز رضایت کرده اند بلکه حتی با نتایج خوب هم جواب محبت های ما را داده اند. در هر حال این مسائل نشانگر این است که ما هیچ کم و کسری برای ورزشکاران نگذاشته ایم.همچنین جا دارد از رسانه ها بابت حمایت هایی از ورزشکاران انجام می دهند تا بدون هیچ مشکلی اهداف مان را برای حضوری موفق در جاکارتا پیش ببریم کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار