عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينکه برگزاري انتخابات پي‌در‌پي طي اين سالها پس از پيروزي انقلاب اسلامي، نشان از صحت انتخابات در کشور دارد،‌تصريح کرد: رمز پيروزي مردم ايران در اين عرصه‌هاي سياسي، توجه به قانون و حضور گسترده بوده است، اگرچه عده اي سعي مي‌کنند اين موفقيت‌ها را تخريب کنند.

آيت‌الله حسن ممدوحي در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران در تحليل برگزاري انتخابات در ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: در هيچ کشوري سابقه نداشته که طي 33 سال هر چند سال انتخابات برگزار کرده باشد و اين مساله از خصايص برجسته آزادي در کشور ايران است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد:‌در هر دوره اي که انتخابات برگزار شده شاهد حضور پرشور مردم در صحنه بوده‌ايم که سند زنده‌اي براي مشارکت گسترده مردم در برنامه‌هاي انتخابات کشور است.

وي با بان اينکه در هر دوره از انتخابات دشمنان سعي در تخريب اين حرکت سياسي داشته‌ است،‌تصريح کرد: دشمنان تلاش کرده اند مردم را از حضور و مشارکت در انتخابات نااميد کنند و اين در حالي است که سناريوهاي تلخ ياس‌آفريني آنها،‌همواره محکوم به شکست بوده است.

آيت‌الله حسن ممدوحي خاطرنشان کرد: حضور رهبري در راس امور و هدايت‌هاي روشنگرانه ايشان حتي پس از رحلت امام خميني (ره) موجب توفيق در برگزاري انتخابات کشور شده است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در تاييد رهنمودهاي رهبري مبني بر توجه به قانون در آستانه انتخابات، گفت: بيانات رهبري فصل الخاطب حضور در عرصه خطير انتخابات مجلس نهم است و همه احزاب سياسي بايد به اين مساله توجه کنند.

وي تصريح کرد: رهبر فرزانه انقلاب،‌همواره مردم را به سمت قانون‌مداري سوق داده‌اند و در انتخابات مجلس نهم هم، تمامي برنا‌مه‌ها براساس قانون دنبال خواهد شد.

ممدوحي در توصيه به کانديداهايي که رد صحلاحيت شده اند، گفت:‌رد يا تاييد صلاحيت از سوي مراجع قانوني براساس نصايح قانون انجام مي‌شود و کانديداهاي منتسب به هر جريان سياسي بايد به قانون توجه کنند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان کرد: برخي با اينکه مي دانند رد صلاحيت مي‌شوند،‌باز هم در عرصه حضور پيدا مي‌کنند تا ازاين مساله به عنوان دستاويزي براي ايجاد اخلال و اغتشاش استفاده کنند و اين در حالي است که قانون و مردم،‌همانطور که فتنه 88 را خاموش کردند،‌مقابل اين افراد هم ايستادگي مي کنند./ن
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار