مدیر کل دفتر امور بیابان کشور گفت:پروژه بین المللی ار اف ال دی ال (جف) به مدت ۱۸ ماه دیگر در شهرستان ریگان تمدید شد.

پروژه بین المللی جف 18 ماه دیگر در ریگان تمدید شدفرهاد سرداری مدیر کل دفتر امور بیابان کشور امروز در بازدید کارشناسان فائو از پروزه بین المللی جف در شهرستان ریگان در  گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از پروزهای پروژه ار اف ال دی ال در شهرستان ریگان نیمه تمام می باشند این پروزه در این شهرستان مجددا تمدید شد .

وی اظهار کرد: این پروژه در سال 95 به مدت دو سال تمدید شد که امروز با پیگیریهای دفتر بیابان کشور ونماینده فائو به مدت 18ماه دیگر در شهرستان تمدید شد .

مدیر کل دفتر امور بیابان کشور اظهار کرد: ادامه پروزه در شهرستان در زمینه معیشت مردم می باشد که طی این 18ماه در دستور کار قرار دارد.

سرداری با اشاره به اینکه با توجه به خشکسالیهای پی در پی ما شاهد بیابان زایی در کشور هستیم بیان داشت: برای حل مشکل بیابان زایی از تجارب کشورهای مختلف در این زمینه استفاده می نمایم .

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این پروژه در شهرستان ریگان از پروزهای موفق بوده است از کشورهای دیگر جهت بازدید از این پروزه والگو برداری از ان به شهرستان ریگان سفر خواهند نمود .

فرماندار ریگان با تقدیر از مدیر کل منابع طبیعی استان وسازمان فائو جهت اجرای پروژه بین المللی جف در ریگان اظهار کرد: این پروژه از سال 90 در این شهرستان اغاز شد که در سطح 148هزار هکتار در قالب احیا جنگلهای تخریب یافته با مشارکت مردم در حال انجام می باشد .

امین باقری اظهار کرد: این پروژه در 52روستای شهرستان ریگان با تشکیل 10کمیته روستایی انجام شد که موفقیت های خوبی را تا کنون در این روستاها در پی داشته است .

وی بیان داشت: این کمیته های روستایی بیش از 1800خانوار را از محدوده کنار نای تا محدوده ده رضا وهشتصد متری تحت پوشش قرار می دهد .

فرماندار ریگان عنوان کرد: با تعطیل شدن این پروزه روستاهای شهرستان که در محاصره شنهای روان قرار دارند خالی از سکنه خواهند شد .

باقری خواستار تداوم پروژه های بین المللی جهت احیا جنگلهای تخریب یافته وپوشش گیاهی این شهرستان شد .

وی افزود: تا کنون توفان شن وریزگردها 16روستا را در ریگان خالی از سکنه و50روستا را در محاصره شنهای روان قرار داده است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار