مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقات پژوهش سرا‌های دانش آموزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری مسابقات پژوهش سرا‌های دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: مسابقات پژوهش سرا‌های دانش آموزی باحضور ۴۵۰ دانش آموز در قالب ۲۲۲ تیم با ده رشته برگزار می‌شود و ازتمامی مناطق استان که حدود ۳۹ پژوهش سرا در سطح استان است در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی افزود:دانش آموزان مرحله مقدماتی در شهرستان‌ها و مناطق مربوطه به انجام رسانده و برگزیدگان مرحله مقدماتی به مرحله استانی مسابقات راه یافته‌اند.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد:یکی از هدف‌های مهم این مسابقات پرورش خلاقیت و نوع آوری دانش آموزان بوده و دیگر هدف ارزشمند این رقابت‌ها تقویت اعتماد به نفس و خودباوری شرکت کنندگان و شناسایی استعداد دانش آموزان است.

پاشایی تصریح کرد: مرحله نهایی در تابستان امسال و در سطح کشور برگزار خواهد شد و راه یابی به این مرحله به نمرات کسب شده شرکت کنندگان بستگی داشته که در هر ده رشته افرادی که بتوانند مقام بالایی را کسب کنند به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

وی در ادامه عنوان کرد:این دوره از مسابقات با حضور دانش آموزان دختر و پسر در رشته‌های ربات مسیریاب، ربات جنگجو، پهباد، سازه‌های ماکارونی، چالش جاذبه، موشک آبی و گلایدر در سالن کوثر ناحیه ۵ تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی در پایان آموزش و پرورش را زیر بنای توسعه هر کشور دانست و گفت: نسل آینده ساز ایران اسلامی در دست معلمان‌ای سرزمین تربیت خواهند شد و هر چه قدر معلمان توانمند و امکانات آموزشی به روز داشته باشیم در امر آموزش توانمندتر خواهیم بود. 

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری مسابقات پژوهش سراهای دانش آموزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.