رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی گلستان ضمن اشاره به آسيب‌های متعدد فضای مجازی تاکید كرد: شهروندان نسبت به حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

فضاي مجازي حريم امني نيست/ از اعتماد بی‌جا به بی‌هويت‌ها خودداری كنيدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از دعاوی مربوط به سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد، ناشی از عدم تسلط کاربران در بحث امنیت اطلاعات و نحوه نگهداری و حفظ اطلاعات شخصی می‌باشد که متاسفانه درصد زيادي از پرونده‌هاي متشكله در مراجع قضائی به علت سهل انگاری خود كاربران در حفظ اطلاعات شخصی‌شان  می‌باشد.

 سرهنگ دوم ابراهيم پرسا گفت: کاربران محترم به هیچ عنوان فضای مجازی را محيطی امن و قابل اعتماد تصور نكنند و به امنيت و حفاظت از اطلاعات خود توجه بيشتری نموده و از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه خود بر روی دستگاه‌هایی که مستقیماً به اینترنت متصل می‌شوند خودداری کرده و برای ذخیره سازی اطلاعات از لوح‌های فشرده و هارد اکسترنال که در آنها تکنولوژی رمزکننده به کاربرده شده، استفاده نمایند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: اطلاعات خصوصی و مهم خود را بر روی رایانه، گوشی و تجهيزات قابل حمل ذخیره نکنند و اطلاعات و تصاویری که نشان‌دهنده‌ هویّت آنهاست را به هیچ عنوان به اشتراک نگذاشته و پوشه‌های حاوی اطلاعات خود را رمزگذاری نمايند.

سرهنگ پرسا افزود: كلاهبرداران اينترنتی با ارسال لينك‌ها و فايل‌های آلوده حاوی بدافزار كه عناوین جذاب و تحريك كننده دارد اقدام به فريب كاربران می‌نمايند  لذا از باز کرن ایمیل‌ها، تصاویر و فایل‌هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند جداً خودداری نمایید‌.

رئيس پليس فتا گلستان به شهروندان توصيه كرد: قبل از اینکه مطلبی را در فضاي مجازی منتشر كنيد يا به اشتراک بگذارید اولا خوب فکر کنید که آیا حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه است یا خیر؟ دوما دقت كنيد محتوا را برای چه كسی می‌فرستيد.

وی افزود: در استفاده از اينترنت و فضای مجازی با برنامه عمل نموده و بی‌هدف اقدام به بازكردن لينك‌ها و صفحات مختلف نكنيد و با توجه به تنوع  محتوا، زمان استفاده از فضای مجازی را متناسب با خواسته‌هايتان، برنامه‌ريزی كنيد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار