سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار اینترنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تشکیل اتحادیه کسب و کار اینترنتی مهمترین اتفاق سال 96/ فروش آنلاین در سال 96 به 100 میلیارد تومان رسید

رضا الفت اظهار داشت: درپایان سال 96 خرید اینترنتی تقریبا به رقم 100 هزار میلیارد تومان رسد که نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصد روبرو بوده ایم.

تشکیل اتحادیه کسب و کار اینترنتی مهمترین اتفاق سال 96/ فروش آنلاین در سال 96 به 100 میلیارد تومان رسیدرضا الفت سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در گفتگوی عیدانه با خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت کسب و کارهای اینترنتی در سال 96 اظهار داشت: در سال گذشته و در بخش خصوصی توسعه و راه اندازه کسب و کارهای اینترنتی جهش های بسیار زیادی داشت بطوریکه امروزه بیش از 31 هزار کسب و کار نماد تجارت الکترونیک را دریافت کرده اند. از طرف دیگر در سال گذشته ایده های نو و جالبی در حوزه نرم افزارهای موبایلی و سایت های اینترنتی راه اندازی شد.

الفت نسب ادامه داد: در سال گذشته برخی از کسب و کارهای اینترنتی با بروز رسانی های جدید موفق بودند؛ هر چند برخی دیگر در حوزه های خود افول کردند؛ چرا که نتوانستند سهم بازار خود را حفظ کنند و در نتیجه با ورود کسب و کارهای جدید و افزایش رقبا از صحنه خارج شدند.

فروش آنلاین در سال 96 به 100 هزار میلیارد تومان رسید

در سال گذشته بهترین عملکرد در کسب و کارهای اینترنتی مربوط به بخش خصوصی بود؛ از همین رو درپایان سال 96 خرید اینترنتی تقریبا به رقم 100 هزار میلیارد تومان رسد که نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصد روبرو بوده ایم.

وی ادامه داد: این افزایش باید در سال جدید نیز ادامه داشته باشند. البته متاسفانه در حال حاضر سهم فروش اینترنتی در خرده فروشی در حدود یک درصد می باشد.

الفت نسب با اشاره به افزایش فروش آنلاین محصولات اظهار داشت: بخش سنتی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی باید ورود پیدا کند و کار و سرویس خود را به صورت آنلاین به مشتری خود ارائه می کند. این اتفاق قطعا به کمک اتحادیه کسب و کار اینترنتی در سال جدید رخ خواهد داد.

تشکیل اتحادیه کسب و کار اینترنتی مهمترین اتفاق سال 96

عضو هیئت رییسه اتحادیه کشوری کسب و کار اینترنتی گفت: مهمترین و تاریخی ترین اتفاق سال 96 تشکیل اتحادیه کسب و کار اینترنتی بود که قدم بسیار بزرگی محسوب می شود. برای مثال یک فروشگاه اینترنتی که 20 قلم کالا دارد قبل از تشکیل اتحادیه باید از 20 اتحادیه مربتط هر شهر مجوز دریافت می کرد یعنی این فروشگاه اینترنتی برای فعالیت در سراسر کشور در کل باید از 8300 اتحادیه مجوز دریافت کند. حال امروز با تشکیل اتحادیه و در بخش سنتی با تشکیل اتحادیه کسب و کار اینترنتی تمام سختی های گذشته در این خصوص تسهیل شد.

وی ادامه داد: تبدیل 8300 مجوز به یک مجوز قدم بزرگی برای ما در سال 96 محسوب می شود که خیلی از افراد از گفتن این موضوع ترس دارند. در تشکیل اتحادیه دست اتاق اصناف هم درد نکند که راه را آسان کردند، هر چند قبل از تشکیل اتحادیه مشکلاتی داشتیم.

 امروزه بخش خصوصی نقش پر رنگی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی داشته است. دوستان سنتی نیز ارتباط بسیار خوبی با حوزه ما برقرار کرده اند. جالب است بدانید با این تفاسیر برخی از ارگان دولتی مثل شهرداری مشکلاتی را برای کسب و کارهای اینترنتی مانند تاکسی های آنلاین ایجاد می کنند.

ورود مناسب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه کسب و کار اینترنتی

الفت نسب ادامه داد: از طرفی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در حوزه صنفی تعریف نشده است بخاطر کم کاری وزراتخانه هایی مثل وزارت صنعت معدن تجارت وارد حوزه کسب و کارهای اینترنتی شده است. آذری جهرمی پرتوان در این حوزه وارد شده و ورود خوبی نیز داشته است؛ آنقدر کلمه استارت آپ را در مصاحبه و سخنرانی خود گفته است که مردم بیش از پیش مشتاق این حوزه شده اند.

گفتگو از سعید پیرزاده

انتهای پیام/

رضا الفت نسب: تشکیل اتحادیه کسب و کار اینترنتی مهمترین اتفاق سال 96 بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
چطوری میشه عضو شبکه اتحادیه کسب و کار اینترنتی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
خیلی عالیه درود بر شما
آخرین اخبار