آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که برای کمک به جلوگیری از روند رو به رشد سرطان در افغانستان و درمان این بیماری تیمی از متخصصان را به این کشور اعزام کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی با افغانستان همکاری می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وبگاه خود از همکاری با افغانستان برای مقابله و درمان با بیماری سرطان خبر داد.

در این گزارش آمده است که آژانس برای نخستین بار تیمی از متخصصان را برای بررسی نیازهای افغانستان برای جلوگیری از گسترش سرطان و مراقبت‌های درمانی آن به این کشور اعزام کرده است.

آژانس در این ماموریت به دولت افغانستان توصیه کرد تا تمهیداتی را برای تقویت نیروی کار در زمینه سرطان انجام دهد و همچنین نخستین مرکز رادیوتراپی (پرتو درمانی) را نیز در افغانستان تاسیس کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به درخواست وزارت بهداشت افغانستان تیمی از کارشناسان بین‌المللی از جمله نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و آژانس بین‌المللی تحقیق درباره سرطان را به افغانستان اعزام کرده تا چگونگی دسترسی بهتر بیماران سرطانی به خدمات درمانی بررسی شود.

لازم به ذکر است که با پیچیده بودن وضعیت امنیتی افغانستان این کشور با چالش‌های بزرگی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی روبرو است و ارائه خدمات درمانی و داروهای ضروری نیازمند کمک‌های خارجی است.

افغانستان با جمعیت 34 میلیونی و امید به زندگی 60 سال جزو کشورهای با درآمد پایین قرار دارد که به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال 2012 میلادی حدود 20 هزار مورد سرطان در افغانستان ثبت شد و براساس برآوردها این شمار تا سال 2010 به 33 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به نوشته تسنیم، سالانه بطور متوسط بیش از 2 هزار نفر در افغانستان بر اثر بیماری سرطان جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر قربانیان این بیماری را نیز زنان مبتلا به سرطان سینه و رحم تشکیل می‌دهند. این نوع سرطان‌ها اگر پیش از گسترش تشخیص داده شوند از طریق پرتو درمانی قابل درمان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار