سید عباس صالحی بر لزوم توجه به صنایع خلاق و فرهنگی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کرد و گفت: این صنایع نزدیکترین حوزه به اقتصاد مقاومتی هستند.

صنایع خلاق و فرهنگی نزدیکترین حوزه به اقتصاد مقاومتی هستندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  امروز سه شنبه در کارگروه توسعه منطقه ۴ کشور که با حضور استانداران استانهای کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان و همدان در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد بر تلاش در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود: رشد صنایع خلاق و فرهنگی امروزه در جهان قابل توجه است و آمار سال ۲۰۱۶ اشتغال بیش از ۳۰ میلیون نفر در این حوزه را نشان می دهد و گردش مالی بسیار بالایی نیز در این حوزه و صنایع وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: صنایع خلاق و فرهنگی بسیار گسترده است و منظور از آن صنایعی است که در شکل گیری آن خلاقیت فکری و ذهنی بیشتری صرف شده  شامل طیف وسیعی از صنایع اعم از موسیقی، فیلم، مد و لباس، تبلیغات، صنایع تجسمی، دستی است.

وی گفت: با توجه به رشد این صنایع در ایران، پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ گردش مالی در حوزه تبلیغات آن به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هم اکنون صنایعی چون مد و لباس، بازی، سرگرمی و فیلم و سینما در کشور ما رشد خوبی دارد و از آن جمله می توان به میزان فروش بلیت سینماهای ما طی فروردین سال گذشته اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/ز

 

گردش مالی بسیار بالایی درصنایع  خلاق و فرهنگی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.