دویچه وله در مطلبی به ویرانگر بودن اقدامات نسنجیده رئیس‌جمهور پر حاشیه آمریکا در خاورمیانه پرداخت.

دویچه وله: اقدامات نسنجیده ترامپ درخصوص خاورمیانه ریشه در توهم خود بزرگ بینی وی داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان دویچه وله در مطلبی نوشت: چه چیزی سبب شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم بگیرد درست همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی و "روز نکبت" سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی را افتتاح کند؟ قدس یکی از شهرهای مقدس مسلمانان است که به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده و پیشتر گمان می رفت درصورت مطرح شدن راه حل دو-دولتی این شهر به عنوان پایتخت دولت فلسطین اعلام شود.

روز گذشته مردم فلسطین در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و همزمان با روز نکبت دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند. این تظاهرات با تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به معترضان به خشونت کشیده شد. در پی این درگیری ها 59 نفر شهید و بیش از 2700 نفر زخمی شدند.

در ادامه این مطلب آمده است: در واقع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس از نظر فلسطینی ها یک حمله دیپلماتیک محسوب می شود. همزمانی این رویداد با روز نکبت یک اقدام تحریک آمیز عمدی از سوی واشنگتن بود. این بدان معناست که رئیس جمهور آمریکا مسئول کشتار بی رحمانه مردم فلسطین در نوار غزه است.

اما چه عاملی ترامپ را بر آن داشت تا از توافق هسته ای ایران که به سختی به دست آمده بود، بدون مشورت با متحدان اروپایی و حتی بدون ارائه یک راهکار جایگزین خارج شود؟ این اقدامات بی محابای ترامپ در انتقال سفارت واشنگتن به قدس و خروج از توافق هسته ای ایران نشان می دهد وی تمایل دارد خاورمیانه درگیر تنش های بیشتری باشد.  

دویچه وله در ادامه نوشت: دونالد ترامپ پیش از این هرگز یک سیاستمدار نبوده است. او سال ها به امر تجارت مشغول بوده و همه چیز را از منظر داد و ستد می دیده است. سیاستمداران همواره به عواقب و پیامدهای تصمیمات خود فکر می کنند؛ به ویژه آن تصمیماتی که تاثیرات دراز مدت دارد. به نظر می رسد ترامپ با این تصمیمات نسنجیده خود تنها قصد دارد خود را به عنوان فردی معرفی کند که قدرت در دستان اوست و به همه بگوید من می توانم هر کاری بخواهم انجام دهم!

این اقدامات ترامپ باید یک زنگ خطر بزرگ برای اتحادیه اروپا باشد. پس از گذشت 7 دهه از پایان جنگ جهانی دوم، اکنون زمان رشد و پویایی اروپا فرا رسیده است.

انتهای پیام/

اقدامات مخرب ترامپ در خاورمیانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۰:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
خود بزرگ بینی کجا بود، باید قبول کرد ترامپ هرچی هم که رفتارهاش نسنجیده باشه بازم رییس جمهور کشور بزرگ آمریکاست
آخرین اخبار