نماینده زاهدان گفت: به استناد تبصره 24 قانون بودجه سال 95در مجلس پیشنهاد شد که وزارت کار ظرف سه ماه همپوشانی دفترچه‌های بیمه را تعیین تکلیف کند.

چرا همپوشانی دفترچه‌های بیمه تعیین تکلیف نمی‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در صحن علنی امروز (سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در سوال خود از ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به استناد تبصره 24 قانون بودجه سال 95 در اواخر سال 94 در مجلس پیشنهاد شد که وزارت کار ظرف سه ماه همپوشانی دفترچه های بیمه را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: وزارت کار در آن مقطع تاکید کرد که طی مدت 6 ماه این مسئله را پیگیری خواهد کرد اما متاسفانه تا انتهای سال 95 که سوال مربوطه از وزیر به کمیسیون بهداشت ارجاع شد، هیچ پاسخی برای این سوال دریافت نشد.

شهریاری تاکید کرد: ساز و کار مجلس ایراد داشته و درست نیست که سوالی در سال 95 مطرح شود و سال 97 در صحن مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در سال 97 بیمه خدمات درمانی موظف شد رفع همپوشانی دفترچه های بیمه را رفع کند اما پیگیری این موضوع هنوز به سرانجام قطعی نرسیده است به طوری که سازمان های بیمه گر به وظایف خود و همکاری با بیمه سلامت ایرانیان توجه نمی کنند.

نماینده مردم زاهدان تاکید کرد: در حال حاضر حدود 4 میلیون و 700 هزار همپوشانی بیمه ای وجود دارد که به ازای هر یک میلیون نفر، 528 میلیارد تومان هزینه سازی دارد البته این هزینه ها به نفع حوزه سلامت نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پس از تشکیل بیمه سلامت قرار شد فرانشیز دریافتی برای بیماران شهری 6 درصد و در روستاها 3 درصد باشد، گفت: قشر روستایی اکثر اقشار آسیب پذیر هستند و انگیزه ای برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی ندارند زیرا در حال حاضر برخی از مناطق کشور دارای بیمارستان های تامین اجتماعی بوده و افراد می توانند خدمات قابل قبولی را دریافت کنند اما در برخی مناطق محروم بیمارستان تامین اجتماعی وجود نداشته و بیماران مجبور هستند فرانشیز 10 درصد پرداخت کنند.

شهریاری تصریح کرد: سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از دو سال در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است، بنابراین سازوکار طرح سوال باید اصلاح شود تا مسائل به هنگام مطرح و وزیر نیز مشکلات را رفع کند. متاسفانه علی رغم دادن کارت های زرد به برخی وزرا در رفع مشکلات نیز اتفاقی حاصل نشده است. حال آنکه قصد ما تذکر به وزیر و دادن کارت زرد به تنهایی نیست.

وی ادامه داد: نمایندگان و مرکز پژوهش های مجلس باید نحوه سوال از وزیر و کارت های زردی که داده شده را بررسی کنند چرا که این شیوه سوال و بررسی تاثیری نخواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: در صورتی که سازوکار سوالات مطرح بررسی و رفع شود و سازمان بیمه ایرانیان همکاری کند و اطلاعات جامع را ارائه دهد و همچنین در رابطه با فرانشیز تبعیض بین مستضعفان و روستاییان و خوش نشینان شهری رفع گردد، از رأی گیری و ارائه کارت زرد امتناع خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار