مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:فعالیت‌های علمی پژوهشی درباره فردوسی پایه هرگونه تلاش و کوشش در راه معرفی و نکوداشت این گوهر‌های گرانبهاست.

فردوسی پدر زبان پارسی و نگهبان هویت ایرانی و اسلامی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  سید سعید سرابی در همایش علمی پژوهشی فردوسی و تعلیم و تربیت در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بدون شک آئین‌های بزرگداشت، همایش‌های علمی و برنامه‌های فرهنگی و هنری و ادبی که با همت سترگ و تلاش‌های خستگی ناپذیر فرهنگ دوستان، هنرمندان و دانشمندان و پژوهشگران برگزار و برپا می‌گردد بیش از هر چیز نشانگر عمق علاقه و نهایت شیفتگی آنان به زبان فارسی به عنوان میراث دار و نگهبان نستوه آن است.

وی گفت: فعالیت‌های علمی پژوهشی در این زمینه پایه هرگونه تلاش و کوشش در راه معرفی و نکوداشت این گوهر‌های گرانبهاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با تلاش و کوشش علمی و پژوهشی است که غبار ایام از چهره آنان زدوده می‌شود و درخشش و تلالو آنان صد چندان می‌شود.

سرابی گفت: با تحقیقات علمی و پژوهشی است که تحریفات و تصرفات قرون و اعصار، از دامن شخصیت بزرگ فردوسی و اثر فاخر و ماندگارش پاک می‌شود و شخصیتی واقعی از فردوسی و متنی پیراسته و ویراسته از شاهنامه در برابر چشم و دسترس خیل علاقمندان قرار می‌گیرد. بر همین اساس این تلاش‌ها در خور سپاس، ستایش و قدردانی است.

در این مراسم با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از کتاب طومار جامع نقالی شاهنامه، مجموعه مقالات همایش ملی شاهنامه وتعلیم وتربیت با عنوان زمانی میاسای از آموختن، کتاب راحت الارواح، روایت عامیانه از داستان برزو، کتاب سخن‌های بهتر ز. یاقوت زرد رونمایی شد.

دراین همایش دو روزه ١٨ مقاله قرائت و ٢٨ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.
 
هفته بزرگداشت فردوسی با همایش علمی و پژوهشی در دانشکده ادبیات آغاز شده و با اختتامیه کنگره شعر از طوس تا نیشابور به پایان می‌رسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.