دبیر چهارمین کنگره سربازان صلح بهبود روابط انسانی را مبنای توسعه در کشور دانست.

روابط انسانی مبنای توسعه کشور استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی مرادی دبیر چهارمین کنگره سربازان صلح در خصوص این کنگره گفت: امسال چهارمین سالی است که این کنگره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار چهارمین کنگره سربازان صلح بیان کرد: امسال این کنگره با عنوان «فردوسی شکوه ایران زمین» کار خود را آغاز کرده است.

مرادی  درباره هدف شعار امسال کنگره اظهار کرد: به دلیل مقارن بودن این کنگره با ۲۵ اردیبهشت ماه و روز بزرگداشت فردوسی و زبان فارسی شعار امسال را فردوسی قرار داده ایم.

توجه به مسائل اجتماعی هدف از برگزاری کنگره سربازان صلح

دبیر چهارمین کنگره سربازان صلح در خصوص اهداف این کنگره گفت: در لایه‌های مختلف شاهنامه فردوسی توجه زیادی به لایه‌های اجتماعی شده است و یکی از اهداف این کنگره هم توجه به همین مسائل اجتماعی است.

وی ادامه داد: در شاهنامه فردوسی هم‌زیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف ایران را مشاهده می‌کنیم و علاوه بر آن فردوسی در آثار خود به دفاع از میهن اشاره داشته است.

مرادی با بیان اینکه افراد در جامعه امروز می‌توانند با یکدیگر هم‌زیستی مسالمت آمیز داشته باشند گفت: در گذشته و در متون شاهنامه مشاهده کرده‌ایم که اهالی کشور و جهانیان چگونه در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کرده اند و می‌خواهیم نشان دهیم که مبنای توسعه، روابط انسانی است.

دبیر چهارمین کنگره سربازان صلح با اشاره به همکاری نهاد‌های مختلف با این کنگره مطرح کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولی در آموزش اجتماعی می‌تواند مسائل مهم در ارتباطات اجتماعی،  دوستی و  صلح را آموزش دهد همچنین وزارت بهداشت برای آسایش روانی می‌تواند پیش قدم باشد و به این کنگره کمک کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار