میکاراکلف گفت: با توجه به جایگاه مهم ایران در خاورمیانه، فرصت بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی کشور بلغارستان فراهم شده است.

شرایط اقتصادی ایران آماده جذب سرمایه گذاری خارجی استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیل میکارا کلف وزیر اقتصاد بلغارستان در نشست تجاری اتاق بازرگانی ایران و بلغارستان با بیان اهمیت روابط تجاری با ایران، اظهار کرد: با توجه به جایگاه مهم ایران در خاورمیانه فرصت بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی کشور بلغارستان فراهم شده است.

وزیر اقتصاد بلغارستان با اشاره به ظرفیت های ایران، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های ایران در بخش کشاورزی، فناوری و تجاری افزایش سطح روابط اقتصادی از اولویت های مهم کشور بلغارستان است.

میکارا کلف با اشاره به افزایش روابط تجاری، بیان کرد: روابط تجاری ایران و بلغارستان در سال ۲۰۱۷ به ۱۱۷ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۱۴ درصدی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به تراز تجاری میان ایران و بلغارستان اذعان کرد: میزان واردات از ایران حدود ۵۸ میلیون دلار بوده است و به همین میزان نیز صادرات به کشور ایران صورت گرفته است.

میکارا کلف با بیان اینکه رشد اقتصادی بلغارستان از سال ۲۰۱۶ آغاز شد، بیان کرد:  در سال ۲۰۱۶ تولید ناخالص داخلی این کشور به ۳.۹ درصد رسید که این رشد در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه بازار ۸۰میلیونی ایران ظرفیت مناسبی را برای سرمایه گذاری دارد، تصریح کرد: روابط تجاری میان دو کشور با توجه به تلاش‌های صورت گرفته سیر صعودی داشته است و علاقه برای همکاری دایم میان دو طرف وجود دارد.

وزیر اقتصاد بلغارستان در پایان با بیان اینکه روند افزایش تجارت میان دو کشور در حال تسهیل است،گفت: برای افزایش فعالیت تجاری دو طرف اقداماتی از قبیل قراردادهای حقوقی میان دو طرف بر مبنای منفعت مشترک در حال تنظیم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار