معاون مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:سرانه استاندارد فضای آموزشی در جهان ۸ متر مربع است درحالی که این مقدار در ایران ۵ متر و ۱۸ سانتی متر است.

مقاوم سازی  ۳۰ هزار کلاس درس در طول سال های گذشته/کمبود  ۴۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی شهری معاون مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور روز دوشنبه در جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام اظهار داشت: تلاشی که در کشورمان برای توسعه فضاهای آموزشی وجود داشته در کمتر نقطه ای از دنیا مشاهده می شود.

وی ادامه داد: همین رویکرد بوده که باعث شده ایران جزو کشورهای پیشتاز در امر مدرسه سازی قرار گیرد.

معاون نوسازی مدارس کشور اهتمام مردم و مسئولان را نسبت به مقوله کسب علم و دتنش و زمینه سازی برای بهره مندی مردم از خدمات آموزشی شایان توجه دانست و گفت: با وجود تلاش ها انجام گرفته همچنان با کمبود مدرسه مواجه ایم.

شهری گفت: سرانه استاندارد فضای آموزشی در جهان ۸ متر مربع است درحالی که این مقدار در ایران ۵ متر و ۱۸ سانتی متر است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۴۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور کمبود داریم.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور به اقدام های این سازمان در توسعه مدارس اشاره کرد و گفت: طی ۱۲ سال گذشته ۷۰ هزار کلاس درس مدارس کشور تخریب و مورد بازسازی قرار گرفته اند.

شهری افزود: علاوه بر این در این مدت ۳۰ هزار کلاس درس فرسوده و غیر استاندارد در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور توسط این سازمان مقاوم سازی شده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون سازمان نوسازی مدارس کشور در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.