معاون سیاسی و انتظامی فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: آزادی خرمشهر یک یادبود و افتخار ملی و میهنی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کامیل کریمیان معاون فرماندار سقزپیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در فرمانداری سقز با اشاره به سیر تاریخی قیام 15 خرداد و نقش آن در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، گفت: این رخداد مهم، معادله‌های رژیم پهلوی را درهم شکست.

وی ادامه داد: تشکیل و انسجام توده‌های مردمی به عنوان زمینه‌ساز بسیج مردمی، از دیگر دستاوردهای قیام الهی 15 خرداد بود که تنوع اقشار مختلف در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از نمونه های بارز آن بود.

کریمیان در ادامه با تسلیت سالگرد ملکوتی ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خواستار آمادگی لازم و کامل ادارات برای بزرگداشت این ایام شد.

معاون سیاسی فرماندار سقز همچنین پیرامون بزرگداشت سوم خرداد با بیان اینکه در فتح خرمشهر، تمام دشمنان قسم خورده ایران و اسلام شکست خوردند، اظهار کرد: پیروزی در سوم خرداد، غلبه بر همه توطئه‌گران درگیر و حامیان صدام در جنگ هشت ساله بود.

کریمیان تصریح کرد: آزادی خرمشهر یک یادبود و افتخار ملی و میهنی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و باید همواره در سالروز آزادی خرمشهر جشن برپا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از افتخارات ایران اسلامی ترویج مفاهیم ایثار و شهادت و حفاظت و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است، تصریح کرد: بعد از وفات حضرت امام، دشمنان تصور می‌کردند که عمر با برکت انقلاب پایان خواهد یافت در صورتی که به رهبری خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شاهد پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی هستیم.

کریمیان در ادامه گفت: سخنرانی فرماندهان نظامی و انتظامی پیش از خطبههای نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، نواخته شدن بانگ مقاومت و پیروزی در ادارات، نامگذاری طرح‌های عمرانی به نام شهدا، غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه هایی است که در گرامیداشت سوم خرداد در سقز اجرا می‌شود.

امام جمعه ماموستا سیدحسین حسینی سقز هم در این جلسه گفت: قیام 15 خرداد یک اعتراض مردمی در برابر حکومتی بود که به ظلم و ستم می‌پرداخت و با رهبری مدبرانه امام (ره) و ایستادگی و مقاومت مردم در برابر رژیم پهلوی سرانجام در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

انتهای پیام/  د م

قیام 15 خرداد یک اعتراض مردمی در برابر حکومتی بود

برچسب ها: قدرت نظامی ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.