نجفی گفت: پس از برجام حدود ۵۵۵ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان البرز جذب شده است، این امر منجر به رشد اقتصاد كشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدعلی نجفی استاندار البرز در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه که امروز در منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز برگزار شد، گفت: خوشبختانه طی سال‌های گذشته اقدامات مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از برجام تاكنون حدود ۵۵۵ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان البرز جذب شده است که بدون شک منجر به رشد و توسعه اقتصادی استان و كشور خواهد شد.

نجفى تصريح كرد: اكنون ۱۰۵ واحد تجهیزات پزشکی و دارویی در البرز فعاليت مى‌كنند و هفت هزار و ۴۸۰ نفر شغل ايجاد شده است.

استاندار البرز گفت: استان البرز در تسهيلات و رونق توليد در سال ٩٦ جزء استان‌هاى برتر بوده است، به آینده البرز در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی امیدوار و برای حمایت از سرمایه گذاران پیش قدم هستیم.

وی با بيان اينكه باید شرایطی ایجاد شود که هیچ سرمایه گذاری پشت در اتاق مسئولی منتظر نماند، تاكيد كرد: مسئولان بايد برای جذب و پذيرش سرمايه گذاران پیش قدم باشند.

رشد ٢١ پله‌ای در فضای کسب و کار داشتیم

نجفى گفت: ما ٢١ پله در ٦ ماه اخير در فضاى كسب و كار رشد داشتيم و اين فرصتى براى سرمايه گذاران است.

وى یادآور شد: بدون شک جذب سرمایه گذار باعث رونق کسب و کار، اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد استان خواهد شد.

واردات بی رویه کمر تولید کننده داخلی را شکسته است

در ادامه غلامرضا تاجگردون رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: راه اندازی كارخانه هاى چون كارخانه توليدكننده كيسه خون به خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز در كشور كمک شايانى مى‌كند.

وی ادامه داد: با توجه به شرايط اقتصادی كنونى كشور باید به جای واردات بی رویه که کمر تولیدکنندگان را شکسته است به فکر جذب سرمایه‌گذار و انتقال دانش باشیم.

تاجگردون عنوان کرد: اكنون ظرفیت‌های خوبى در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ايجاد شده است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد ارز برای کالاهای وارداتى هدر شود که امکان تولید آن در داخل وجود دارد.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به مثالى در خصوص واردات كالا تصريح کرد: چند سال قبل شاهد واردات خودروهای بنز الگانس پلیس بودیم كه خوشبختانه امروز حتی یک مورد از آنها نیز در خیابان نیست.

وی اظهار کرد: بايد در کشور شرایطی ايجاد شود که نسبت به واردات بی رویه و خروج ارز حساسیت ویژه ای وجود داشته باشد تا به ثبات اقتصادی برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار