سفیر آمریکا در آلمان در تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر روابط پر تنش ترامپ و مرکل مدعی شد در جریان سفر صدراعظم این کشور به واشنگتن، رئیس‌جمهور آمریکا بخش‌های خصوصی کاخ سفید را به او نشان داده است.

تلاش سفیر آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر روابط پر تنش ترامپ و مرکلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، ادعا کرد در جریان سفر اخیر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به واشنگتن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بخش‌های خصوصی کاخ سفید را به او نشان داده است.

او در تلاشی عجیب برای نشان دادن روابط نزدیک و شخصی رئیس جمهور کشورش با صدراعظم آلمان اعلام کرد ترامپ در سفر اخیر صدر اعظم آلمان به آمریکا تور بسیار شخصی برای بازدید او از بخش‌های خصوصی مربوط به زندگی شخصی خود در کاخ سفید ترتیب داده است.

گرنل در مصاحبه‌ای با چندین روزنامه آلمانی درباره سفر اخیر مرکل گفت: دونالد ترامپ شخصا صدراعظم آلمان را برای دیدن از قسمت‌های خصوصی زندگی او در کاخ سفید همراهی کرده است. سفیر آمریکا در این مصاحبه افزود: آنگلا مرکل حتی از اتاق نشیمن و اتاق‌های خصوصی رئیس جمهور آمریکا نیز دیدن کرده است. این قسمت‌ها از کاخ سفید بسیار خصوصی هستند و هیچ یک از رئیس جمهورهای پیشین آمریکا تاکنون مرکل را برای بازدید از این بخش‌ها همراهی نکرده است. آمریکا به شدت گزارش‌های مربوط به روابط پرتنش میان دونالد ترامپ و مرکل را تکذیب می‌کند.

بنا به گزارش تلگراف، در حالی که رئیس جمهور آمریکا به استقبال از مقامات اروپایی در کاخ سفید رفته است، استقبال گرمی از ترزا می، نخست وزیر انگلیس داشته یا شوره‌های روی کت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را در سفر اخیرش به آمریکا  را پاک کرده است ولی در عین حال استقبال سردی از صدراعظم آلمان داشته است. در اولین دیدار مرکل از آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست صدراعظم آلمان را برای دست دادن رد کرد و دیدار اخیر مرکل نیز از آمریکا یک سفر کوتاه کاری بود که آن را با مراسم باشکوه و برگزاری ضیافت شام با مکرون و با حضور همسران روسای جمهور دو کشور نمی‌توان مقایسه کرد.

با این حال گرنل ادعا کرد رئیس جمهور آمریکا با صدراعظم آلمان روابط بسیار عالی داشته است. سفیر آمریکا در این باره افزود هر چند ترامپ و مرکل دیدگاه‌های متفاوتی در مسائل مختلف دارند، رئیس جمهور آمریکا احترام باور نکردنی برای صدراعظم قائل است.

تلگراف نوشت: صدراعظم آلمان روابط کاری ویژه و نزدیکی با باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، داشته است و این روابط نزدیک علیرغم اختلافات او با دولت واشنگتن در مسئله جاسوسی آمریکا در آلمان بوده است.

شایان ذکر است، مرکل در سفر اخیر خود به آمریکا ملاقات بسیار کوتاهی با دونالد ترامپ داشت.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار