صدراعظم آلمان به «دونالد ترامپ» هشدار داد سیاست‌های وی به منزوی شدن و نه قدرت گرفتن آمریکا منتهی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  دویچه وله؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ضمن انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، وی را به انزواطلبی متهم کرد و اظهار داشت: تفکر ترامپ مبنی بر قرار دادن آمریکا در اولویت نخست، این خطر را بوجود می‌آورد که اهمیت و قدرت نفوذ آمریکا در عرصه جهانی کاهش یابد. آمریکایی که فقط به خود فکر می‌کند و اهمیتی به دیگر مناطق جهان نمی‌دهد، هیچ بختی برای بزرگ و ابرقدرت شدن ندارد.

این نظر مرکل کاملا با دیدگاه دونالد ترامپ مغایر است زیرا رئیس جمهور آمریکا تاکید دارد سیاست‌های انحصاری واشنگتن به غلبه این کشور بر رقبایش منجر خواهد شد.

مرکل پیش از این اعلام کرده بود در صورتیکه میان آمریکا و کره شمالی یک درگیری نظامی بوجود آید، آلمان الزاما از آمریکا حمایت نخواهد کرد.

اختلاف نظر مرکل و ترامپ فقط به دنیای سیاست محدود نمی‌شود. این دو در حوزه خودروسازی نیز با یکدیگر تنش‌های فراوانی دارند. دولت مرکل در ماه ژوئن، مانع از تصویب پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی مانند محصولات ساخت شرکت تسلا شد. دونالد ترامپ، در ماه می با اعلان جنگ ضد صنعت خودروسازی آلمان، وعده کاهش صادرات خودروهای آلمانی به آمریکا را داد.

رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا، آلمانی‌ها را بسیار بد خواند.

براساس گزارش اشپیگل، ترامپ در این دیدار گفته است، آلمانی‌ها میلیون‌ها خودرو در کشور ما می فروشند و ما به این وضع پایان خواهیم داد.

پیش تر در اوایل امسال، ترامپ پیشنهاد اعمال مالیات 35 درصدی بر خودروهای وارداتی را داد.

 

انتهای پیام/

 

هشدار مرکل به ترامپ درخصوص کاهش قدرت نفوذ آمریکا در جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
خرایی مثل شماها به ابر قدرتی کسایی مثل این هیئت حاکمه آمریکا راضی میشن دیگه.
آخرین اخبار