رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در قاموس آمریکا توجهی به برد برد نمی‌شود، گفت: باید از منافع برجام استفاده کنیم.

باید از منافع برجام استفاده کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در دهمین جشنواره جایزه جهانی تهران که  امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد صدور فرمان جنبش ضد تنباکو اظهار کرد: این حادثه تاریخی با خروج یک جانبه ترامپ از بر‌جام تقارن پیدا کرده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۲۰ سال پیش ارجعیت برای حفظ استقلال ایران حکمی علیه یک معا‌هده بین‌المللی داد و از آن خارج شد، اظهار کرد: اکنون بعد از ۱۲۰ سال معاهده‌ای که از قضا به نفع ایران بوده خشم رئیس جمهور آمریکا را برانگیخته و از آن خارج شده که این اتفاق از دستاورد‌های دولت تدبیر و امید است که معاهده را طوری نوشته تا به دلیل اینکه منافع آمریکا در آن مناسب نبوده، ترامپ به اجبار از آن خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در قاموس آمریکا توجهی به برد برد نمی‌شود، افزود: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب که بر خویشتن‌داری و ادامه کار با ۵ کشور تأکید داشتند، باید از منافع این معاهده استفاده کنیم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با بیان اینکه موضوع اجلاس درآمد‌های پایدار است، گفت: ۳ درصد از کل بودجه دولت باید به پژوهش در شهرداری تهران اختصاص یابد و اگر از بودجه سال ۹۷ حقوق و دستمزد را کم کنیم، ۲ درصد از بودجه شهرداری را باید به بخش پژوهش دهیم که ۲۰۰ میلیارد تومان سهم مرکز مطالعات است و ۴ میلیارد تومان هم به سایر سازمان‌های شهرداری می‌رسد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پراکندگی پژوهش در شهرداری به وضوح دیده می‌شود، تصریح کرد: در دانشگاه‌های دنیا ۲ نوع پژوهش است که یکی پژوهش محض و دیگری کاربردی است، اما در شهرداری تهران بیشتر پژوهش کاربردی مرسوم است و من کمتر دیدم که در بُعد پژوهش‌های محض توجهی صورت بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت اینکه چگونه می‌توان درآمد‌های پایدار به دست آورد، گفت: اعضای شورا در خصوص این موضوع از مرکز مطالعات پرسش کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت‌ها در شهر تهران برای حل یک مشکل طوری هزینه می‌کنند که پس از حل آن مشکل چالش‌های جدیدی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: خیلی از مسائل که در تهران حل می‌شود، مشکلات جدیدی را به بار می‌آورد که سخت‌تر از مسئله اولیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار