رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا دخالت مستقیمی در تعیین معاونت‌های شهرداری تهران ندارد، گفت: اما می‌توانیم شاخص‌هایی را برای معاونان تعیین کنیم‌.

شمار سازمان‌های موازی در شهرداری تهران بسیار استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی‌رفسنجانی‌ رئیس شورای شهر تهران در حاشیه  دهمین جشنواره بین‌المللی جایزه جهانی تهران‌ که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه بودجه پژوهشی شهرداری تهران بین 160 تا 200 میلیارد تومان است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مبلغ حدود 2 درصد از کل بودجه است و اگر این مبلغ بین 43 سازمان تقسیم شود و حقوق و دستمزد‌ را هم کم کنیم‌، به مبلغ 4 میلیارد تومان می‌رسیم و ممکن است یک سازمان بیشتر مصرف کند و سازمانی دیگر کم مصرف کند.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید دید این بودجه‌های پژوهشی آیا در مسیر مسئله‌محوری شهر تهران حرکت می‌کند یا خیر؟، تصریح کرد: این موضوع بررسی‌هایی است که شورای شهر باید انجام دهد و نسبت به بودجه‌های سال آینده‌ مراقبت بیشتری کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شمار سازمان‌های موازی در شهرداری تهران بسیار است و در برخی موارد شاهدیم که یک اداره کل هم برای خود دفتر پژوهشی ایجاد کرده و اگرچه این کار مفید است، اما اگر پژوهش‌ها مسئله‌محور نباشند، سودی ندارد و امکان دارد بودجه‌های پژوهشی از این طریق در مسیر غلطی مصرف شوند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به اینکه ما دخالت مستقیمی در تعیین معاونت‌های شهرداری تهران نداریم، گفت: اما می‌توانیم شاخص‌هایی را برای معاونان تعیین کنیم‌ و شهردار‌ بر اساس شاخص‌های شورا معاونان خود را انطباق‌ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار