معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از آسیب‌هایی که می‌توان مداخله کرد و نتیجه نیز گرفت کاهش طلاق است با مداخلات موثر صورت گرفته شده بیش از ۴ هزار زوج در آستانه طلاق به زندگی برگشته اند.

برگشت 4 هزار زوج در آستان طلاق به زندگیبهگزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛سید جواد حسینی در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان افزود:در استان زنجیره ازدواج تا طلاق ترسیم شده است و این طرح توسط مجمع مشورتی زنان و هیات اندیشه ورز حوزه خانواده مجدد بررسی شده و مشکلات احتمالی آن مرتفع گردد.

وی گفت: طرح کشوری مداخله در طلاق نیز توسط مجمع مشورتی زنان استان و دست اندرکاران طرح مورد بازنگری مجدد قرار گیرد.

معاون استانداربا اشاره به اینکه اهداف پیش بینی شده در حوزه زنان و خانواده استانداری در سال گذشته 100 درصد محقق شده است افزود:در حوزه زنان و خانواده استان 11 هدف راهبردی وجود داشت که جا دارد از دستگاه‌هایی که عملکرد مناسب در این حوزه داشته اند تقدیر کشوری و استانی بعمل آید.

حسینی گفت: تداوم رونق تولید و اشتغال بارویکرد افتصاد مقاومتی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای امنیت پایدار و توسعه همه جانبه آن، ارتقای خدمات دولت و رعایت حقوق شهروندی، گسترش مشارکت نظام‌مند مردم، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد فرهنگ رضوی و توسعه و ارتقای سلامت 7 سیاست راهبردی استان در سال جاری می‌باشد.

وی افزود: دفتر امور زنان و خانواده استان نیز بر اساس این 7 راهبرد اهداف عملیاتی خود را برای سال جاری تنظیم نموده است و همه 64 دستگاه اجرایی استان نیز برنامه جامع خود در حوزه بانوان را تنظیم و ارائه نمایند.
معاون استاندار گفت: طرح 100 روستای پاک، مداخلات موثر در جهت کاهش نرخ طلاق، توانمند سازی زنان روستایی و طرح آموزش‌های مبتنی بر مهلرت آموزی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهر از جمله طرح‌هایی است که در حوزه زنان اجرایی شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود: افزایش معناداری در نرخ طلاق در سطح کشور نمی‌بینیم، ولی کاهش معناداری در نرخ ازدواج مشاهده می‌شود.
طیبه سیاوشی گفت: بیشترین تلاش و مداخله در امر طلاق بوده و این درحالیست که متاسفانه روند جریانات فرهنگی در کشور به به سمت و سویی هدایت می‌شود که از آن به سیاه نمایی تعبیر می‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث ازدواج آسان در برنامه ششم مطرح شده و مباحث ارائه مشاوره تا پنج سال پس از ازدواج و آموزش و مشاوره در مدارس در سنین قبل از ازدواج نیز تاکید شده، اما در امر ازدواج کمتر به بحث مشاوره تاکید شده است.
سیاوشی گفت:: هم اکنون طرحی به صورت پایلوت در استان البرز در حال اجراست که طبق آن در صورت استفاده از پنج جلسه مشاوره‌ای مجوز ثبت ازدواج به زوجین داده می‌شود و امیدواریم این طرح موفقیت‌های خوبی برای ارجرا در کل کشور به همراه داشته باشد.
وی افزود: طرح مداخله در طلاق نیز به صورت پایلوت در خراسان رضوی در حال اجراست که امیدواریم این طرح را بتوانیم در مجلس و تهران استفاده کنیم.

انتها پیام//ح. ص.
 

نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.