عضو کمیسیون آموزش از درخواست جمعی از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۶ درباره تخلفات امور بین‌الملل مدارس خبر داد.

یمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از درخواست جمعی از نمایندگان مبنی بر اعمال ماده ۲۳۶ درباره تخلفات امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به مفاد این نامه، گفت: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که حاکی از آن است که پرداخت حقوق و مزایای معلمان در مدارس خارج از کشور با تاخیر بسیار زیادی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در دریافتی مسئولان دستگاه‌های مختلف در خارج از کشور تفاوت فاحشی وجود دارد، به گونه‌ای که یک کارمند جزء در وزارت خارجه چندین برابر معلمان در مدارس خارج از کشور حقوق دریافت می‌کند.

ابطحی تصریح کرد: همچنین گزارش‌هایی واصل شده که حاکی از آن است که در گزینش فرهنگیان برای اعزام به خارج از کشور هم قوانین رعایت نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: بنابراین ما برای پایان دادن به این مباحث تقاضای اعمال ماده ۲۳۶ از هیئت رئیسه مجلس را داریم تا بر اساس این ماده دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخگوی این موضوع باشند.

گفتنی است، طبق ماده ۲۳۶ هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف 10 روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره ۲- در صورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (۸۹) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار