رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک از درختکاری در منطقه سد کرخه این شهرستان با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش گرد و غبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هدایت‌اله موسوی،  رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: یکی از عوامل فرسایش خاک و ایجاد بیابان کاهش درخت بوده از این‌ رو، کاشت درخت برای حفاظت از اراضی در شهرستان در دستور کار قرار دارد

وی افزود: طرح درختکاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه سد کرخه شهرستان آغاز شد که هدف از کاشت درخت در حد فاصل کرخه تا سد کرخه اندیمشک، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش آلودگی هوا، کاهش گرد و غبار، تلطیف هوا و بهره‌مندی از فضای مناسب است.

موسوی با اشاره به استفاده از درختان سازگاری با محیط بیان داشت: برای طرح درختکاری منطقه کرخه از درختان سازگار با محیط زیست منطقه با مشارکت اداره جهاد کشاورزی اندیمشک و اداره منابع طبیعی اندیمشک در ۲۵۰ هکتار از اراضی آغاز شد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک در پایان عنوان کرد: یک هزار هکتار از اراضی اندیمشک در طرح درختکاری منطقه کرخه در مدت 2 سال برای ایجاد پارک جنگلی در محدوده سد کرخه اندیمشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

کاشت درخت  برای حفظ اراضی ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.