استاندارقزوین گفت: توسعه صادرات با ظرفیت شناسی و بازاریابی امکان پذیر است و با ساختار مناسب و کارشناسی شده باید در کسب بازار‌های هدف گام برداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست کارگروه توسعه صادارت غیر نفتی استان قزوین، افزود: تدوین یک برنامه عملیاتی برای افزایش میزان صادرات غیرنفتی در استان یک امر مهم و ضروری است که باید مورد توجه مدیران و صادرکنندگان قرار گیرد.

زاهدی با تاکید بر تقویت امر تولید و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و صنعتی ادامه داد: برای حضور پررنگ در بازار‌های جهانی توجه به افزایش کیفیت تولیدات داخلی مورد تاکید است و حمایت از تولیدکنندگان، رفع موانع تولید و صادرات نیز این امر را سرعت می‌بخشد.
استاندار در ادامه از دستگا‌های عضو کارگروه خواست تا بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های صادراتی استان به همراه لیستی از صادرکنندگان تهیه کنند و در اختیار دفتر وزارت امور خارجه استان قرار دهند.

منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار هم در این نشست گفت: علی رغم وجود ظرفیت‌های فراوان صادراتی در بخش کشاورزی استان، میزان صادرات در این حوزه قابل قبول نیست و علت عمده این امر نیز نبود پایانه صادراتی در استان است که باید ظرف ۳ ماه آینده این امر عملیاتی شود.

پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این نشست گفت: پارسال۷۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۱۱ میلیون دلار از استان صادر شده که به لحاظ وزنی ۲۱ درصد و به لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: پلاستیک و نایلون‌های رولی، مصنوعات پلیمری، مواد شوینده، مواد غذایی، کاشی و سرامیک، پارافین و لوازم خانگی عمده کالا‌های صادرشده از استان قزوین است.

پرزحمت گفت: این کالا‌ها به ۵۷ کشور دنیا از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، سوریه و هلند صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: قطعات و مواد اولیه، محصولات کشاورزی، بهداشتی و آرایشی عمده کالا‌های وارداتی به استان از ۵۰ کشور بوده است.

انتهای پیام/

نشست کارگروه توسعه صادارت غیر نفتی استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار