معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: امسال تسهیلات اشتغال از پنج تا ۵۰ میلیون تومان در قالب مشاغل خانگی و کسب و کار خرد به مددجویان اختصاص می‌یابد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل ازروابط عمومی کمیته امداد، رمضان پودینه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به پنج فرآیند دریافت وام مددجویان، اظهار کرد: مرحله اول تمام خانوار‌های تحت حمایت استعداد سنجی شده که تقربا ۵۰ درصد مددجویان توان انجام کار اشتغال دارند و مابقی به دلیل کهولت سن و بیماری اجرای طرح برای آن‌ها امکانپذیر نیست.

وی افزود: مرحله دوم واحد اشتغال و خودکفایی در مدیریت شهرستان‌ها پس از کنترل اطلاعات مددجویان و افراد تحت تکفل آن‌ها نسبت به ارجاع آن‌ها به مشاوره شغلی با همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های مشاوره قبل از دریافت وام اقدام و در نهایت آموزش‌های بلند مدت و تکمیلی، نظارت و کاریابی برای مددجویان صورت می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این زمینه دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب کارآفرینی و مهارت‌آموزی به منظور دریافت آموزش‌های لازم و تخصص برگزار می‌شود، ادامه داد: سال گذشته هشت هزار و ۳۲۸ نفر آموزش لازم در چهار بخش مهارت آموزی، حرفه آموزی، پایدارسازی و کارآفرینی به صورت صددرصد رایگان فراگرفتند.

پودینه با بیان اینکه امسال تسهیلات اشتغال از پنج تا ۵۰ میلیون تومان در قالب مشاغل خانگی و کسب و کار خرد به مددجویان اختصاص می‌یابد، یادآور شد: سال گذشته پنج هزار و ۱۴۷ فرصت شغلی با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بیش از ۱۰۰ رشته شغلی اجرا شد.

وی با اشاره به اعطای بسته‌های تشویقی به کارآفرینان، شرکت‌ها و کارخانه‌ها اعلام کرد: چنانچه کارآفرینان فرزند مددجو را مشغول کار کنند تا دو سال ۱۰۰ درصد و سال سوم ۵۰ درصد حق بیمه آن‌ها توسط این نهاد پرداخت خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با هدف پایدارسازی مشاغل ایجاد شده نظارت مستمر بر طرح‌ها قبل حین و بعد اجرای طرح انجام می‌شود.

پودینه افزود: سال گذشته ۶۰ هزار نوبت سرکشی و بازدید از طرح‌های اشتغال توسط مهندسان ناظر کمیته امداد این استان انجام شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار