معاون وظیفه عمومی وانتظامی استان سیستان وبلوچستان از اجرای قوانین و مقررات به قانون جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ خبر داد.

سرهنگ سارانی معاون وظیفه عمومی استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: مقررات مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ به نسبت سال گذشته تغییرات عمده‌ای نداشته و کلیه مشمولانی که تا پایان امسال بیش از ۸ سال غیبت دارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و پرداخت مبلغ جریمه، نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب که مبلغ جریمه به نسبت سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: مشمولانی که در سال گذشته واجد شرایط این نوع معافیت بوده اند ولی به دلایلی موفق به بهره مندی از این امتیاز نشده اند، یکسال به مدت غیبت آنان افزوده و براین اساس باید ده درصد جریمه بیشتری را پرداخت کنند.

سرهنگ سارانی در مورد تغییرات این امتیاز گفت:: در تبصره ۱۱ بند ب. قانون بودجه کشورسال ۹۷، مبلغ جریمه برای آن دسته از متقاضیانی که خانواده آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی می‌باشند، ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است، در حالیکه در سال گذشته این تسهیلات برای مشمولان که خود تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی بوده اند، در نظر گرفته شده بود.

این مقام انتظامی بیان داشت: مشمولان متاهل از ۵ در صد تخفیف برخوردار بوده و به ازای هر فرزند آنان نیز ۵ درصد از مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین مشمولان واجد شرایط می‌توانند مبلغ جریمه را به صورت نقدی و یا اقساط پرداخت کنند که در شیوه اقساطی، می‌بایست مبلغ جریمه تا پایان سال ۹۷ به طور کامل تسویه شود.

سرهنگ سارانی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشوربا بیش از ۸ سال غیبت، اجازه تردد به کشور را نخواهند داشت لذا می‌بایست با انجام خدمت سربازی و یا بهره مندی از این امتیاز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

انتهای پیام/ع

قانون جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار