عضو کمیسیون برنامه و بودجه کوتاهی دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها طی 45 روز گذشته تشریح کرد.

94 درصد درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها صرف پرداخت نقدی به خانوارها می‌شود/ چهار شرکت تخصصی تنها امسال سی درصد منابع هدفمندی را تامین کرده استغلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون متبوع خود گفت: وضعیت درآمد ناشی از اجرای جدول منابع و مصارف تبصره 14 قانون بودجه سال 97 در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه با گذشت حدود یک ماه و نیم از سال این قانون به درستی اجرا نشده است.

نماینده مردم رشت تاکید کرد: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که چهار شرکت تخصصی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ملی گاز، توانیر و آبفا در 45 روز اول سال 97 نتوانستند بیشتر از 30 درصد منابع مورد نیاز در این قانون را تامین کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار کرد: حدودا نزدیک به صد هزار میلیارد تومان این چهار شرکت باید در طول سال تامین کنند، در 45 روز اول سال نزدیک به 12 هزار و 500 میلیارد تومان سهمشان می‌شده است که متاسفانه آنها تنها توانسته‌اند بیشتر از 3 هزار و 600 میلیارد تومان تامین منابع کرده و به خزانه بریزند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: این موضوع بیانگر آن است که در ادامه روند باید اقدامات موثری صورت بگیرد زیرا قطعا هدفمندی یارانه‌ها دچار کمبود منابع خواهد شد.

وی بیان کرد: طی این 45 روز ابتدایی سال شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حدود 40 درصد، شرکت ملی گاز حدود 30 درصد، توانیر صفر درصد و آبفا رقم بسیار ناچیزی را از این منابع تامین کرده اند، بر این اساس دولت باید به این شرکت‌ها فشار جدی وارد کرده و جلساتی را برگزار کند تا منابع لازم تامین شود.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: از مجموع مبلغ 3 هزار و 600 میلیارد تومان که به خزانه ریخته شده، بالغ بر 3 هزار و 400 میلیارد تومان به یارانه نقدی خانوارها اختصاص یافته است و مابقی در اجرای بند دوم تبصره 14 قانون بودجه سال 97 به کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده است، یعنی از بالای 200 میلیارد تومان مبلغ باقیمانده، 75 درصد به کمیته امداد و 25 درصد به بهزیستی داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: به عبارتی دیگر 94 درصد مصارف هدفمندی یارانه‌ها صرفا در پرداخت یارانه نقدی مصرف شده، اما نکته نگران کننده این است که دولت همچنان راه اشتباه و غلط خود را در هدفمندی یارانه‌ها ادامه دهد.

نماینده مردم رشت در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه با گذشت 5 سال از این موضوع، دولت نسبت به اصلاح قانون هدفمندی و مصرف منابع صرفا در پرداخت یارانه نقدی هیچ اقدام شایسته ای برای اصلاح انجام نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار