سرمربی تیم ملی بستکبال گفت:اگر کامرانی بتواند شرایطش را به سطح آیده آل برساند قطعا از حضور او در تیم ملی بهره‌مند خواهیم شد.

شاهین طبع:کامرانی اگر خودش را برساند، به درد تیم ملی می‌خوردبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بستکبال در حاشیه تمرینات تیم ملی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اردوهایمان را از قبل از سال آغاز کردیم. با توجه به پایان لیگ برخی بازیکنان نیاز به استراحت داشتند و در اردوی قبلی حضور نداشتند، اما از دیروز آنها هم به اردوی تیم ملی اضافه شده اند. شرایط بدنی بچه‌ها نسبتا خوب و از آن چیزی که تصور می‌کردیم بهتر است. امیدوارم تمرینات خوبی داشته باشیم و بتوانیم برای مسابقات پیش رو آماده شویم. نخستین بازی ما در انتخابی جام جهانی با تیم قطر در دوحه است و پس از آن هم بازی با قزاقستان که امیدوارم بتوانیم با آمادگی خوب به مصاف این تیم‌ها برویم.

او در مورد بازی‌های آسیایی و اینکه انتظار طلا از ایران می‌رود، گفت: اگر بخواهیم نتیجه بگیریم که این قابلیت را هم داریم، باید هم خوب تمرین کنیم و هم تا زمان اعزام آماده‌سازی مناسبی داشته باشیم. شرایط بازی‌های آسیایی با سایر تورنمنت‌ها متفاوت است به این دلیل که برخی مسابقات صبح برگزار می‌شود و ما باید برای هر نوع شرایطی خودمان را آماده کنیم. باید در مقابل تیم‌هایی که در آنجا حضور دارند حساب شده و بازی به بازی پیش برویم تا بتوانیم به نتایج خوبی دست یابیم. یک غفلت موجب می‌شود تا همانند دوره پیش بازی‌ها به نتیجه‌ای که مدنظرمان است دست نیابیم. باید حواسمان را خیلی جمع کنیم تا این اتفاق دوباره برایمان تکرار نشود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درمورد امکانات تیم ملی گفت: شرایط کشور ما یک مقدار از لحاظ سیاسی و اقتصادی متفاوت شده و طبیعتا روی برنامه‌های تیم ملی هم تاثیر می‌گذارد. فدراسیون در طول این مدت خیلی زحمت کشیده است و جا دارد از مسئولان فدراسیون و شخص رامین طباطبایی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. شرایط اردویی رضایت بخش است، اما امیدوارم با برنامه‌هایی که ارائه شده اهداف مان را پیش ببریم.۲ هفته دیگر قرار است برای حضور در یک تورنمنت به چین اعزام شویم.

شاهین طبع درمورد حضور بازیکنان جوان در اردوی تیم ملی گفت: در چند سال گذشته بازیکنان جوان زیادی را به تیم ملی اضافه کردیم و برخی از این نفرات از فرصتی که نصیب شان شده به درستی استفاده کردند و بعضی‌ها هم نتوانستند استفاده لازم را ببرند. تیم ملی جای بازیکنان خوب است. تشکیل تیم زیر ۲۲ سال شروع خوبی است برای اینکه در آینده بتوانیم از بازیکنانی که قابلیت حضور در ترکیب تیم ملی دارند را بهره ببریم. امیدوارم شرایطی را باشگاه‌ها و هیئت‌ها بوجود بیاورند که این بازیکنان جوان بتوانند بیشتر رشد کنند. زیرا بازیکنان قطعا نمی‌توانند در اردوی تیم ملی رشد کنند و باید شرایطی را مهیا کنیم تا آن‌ها بتوانند در آینده به درد تیم ملی بخورند.

او در مورد اینکه برخی بازیکنان از سفر به چین ناراضی هستند، گفت: سفر به چین می‌تواند لازم باشد، اما کافی نباشد. ما به خاطر اینکه تیم ملی شخصیت خود را حفظ کند نیاز به بازی‌های بزرگ داریم. حتی زمانی هم که به تیم ملی آمدم مذاکراتی را با تیم‌های بزرگ انجام دادیم تا بتوانیم با تیم‌های خوب دنیا بازی برگزار کنیم. ما حتی با صربستان، کرواسی و بلاروس هم مذاکره کردیم که بازی دوستانه برگزار کنیم، البته مقداری سطح بسکتبال بلاروس نسبت به این کشور‌ها ضعیف است. اما با توجه به اینکه قبل از پنجره سوم انتخابی جام جهانی بود و اردوی ترکیه را هم در پیش داشتیم به همین دلیل تداخل پیدا کرد. از سوی دیگر نیاز به ارتباط بیشتر بین‌المللی داریم باید رسیدگی بیشتری از سوی مسئولان رده بالای ورزش صورت بگیرد و سعی مان باید بر این باشد تا لطمه‌ای هم به جوانان و هم به ورزش قهرمانی وارد نشود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درمورد حضور کامرانی در اردوی تیم ملی گفت: خودم از کامرانی خواهش کردم که بیاید و تمرین کند. حتی روز گذشته هم در تمرینات حضور داشت و باید ببینیم وضعیت بدنی‌اش چطور است. بازیکنان خوبی در پست گارد داریم و باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم. اگر او بتواند خودش را برساند قطعا فوق‌العاده خواهد بود و مطمئنا می‌تواند در بازی‌های مهم به درد تیم ملی بخورد.

شاهین طبع در پایان در مورد اینکه آیا کامرانی در اردو‌های بعدی حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: اضافه کردن اسم او به فهرست بازیکنان کاری ندارد، اما ما نباید با نام بزرگان بسکتبال بازی کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات شاهین طبع در حاشیه تمرینات تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار