کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: بازی‌های آسیایی رقابت‌های مهمی است و، چون هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود برای خود من آخرین شانس محسوب می‌شود.

نیکخواه بهرامی:بازی‌های آسیایی آخرین شانس من است/دیدار با تیم های درجه دوم اروپایی بهتر از بازی با چین استصمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه تمرین تیم ملی گفت: بیشتر بازیکنان پس از پایان لیگ تمرین داشتند. خیلی خوشحالم که دوباره پیش یکدیگر در اردو حضور داریم. البته برخی از بازیکنان دارای آسیب دیدگی جزئی هستند که آن هم طبیعی است بعد از پایان فصل این نوع موارد به سراغ بازیکنان بیاید.

او ادامه داد:در حال حاضر مهمترین هدف ما بازی‌های آسیایی جاکارتا است با توجه به اینکه صعودمان از پنجره سوم مرحله انتخابی جام جهانی مسجل شده و اینکه تا به حال نتوانسته ایم به عنوان قهرمانی برسیم امیدوارم شرایط تیم بهتر شود تا بتوانیم در مسابقات پیش رو نتایج خوبی را بگیریم.

نیکخواه بهرامی در مورد تکرار دوران طلایی بسکتبال ایران گفت: کشور ما باید به دوران طلایی بازگردد. زمانی در لیگ ایران ۱۶ تیم حضور داشتند که ۷ تیم از شانس قهرمانی برخوردار بودند و همه چیز خوب بود. معمولا لیگ قدرتمند برای تشکیل تیم ملی قدرتمند لازم است. لیگ سال گذشته زیاد جالب برگزار نشد. البته چهار تیم مرحله نیمه نهایی باعث شدند تا مسابقات با جذابیت بیشتری دنبال شود. ۲ تیم نظامی که بیشتر بازیکنان آن‌ها را سربازان تشکیل می‌دادند. به علاوه ۲ تیم از گرگان و همچنین تیم دانشگاه آزاد بدون بازیکن خارجی در لیگ حاضر بودند؛ بنابراین می‌توان گفت: رقابت تنها بین مهرام، پتروشیمی و تبریز وجود داشت. بقیه بسکتبال ۵۰ بازیکن هستند که به اردوی تیم ملی الف. و ب. دعوت شده اند البته به اندازه این بازیکنان تیم در لیگ ایران تیم وجود ندارد تا بخواهند خوب تمرین کنند و این زیاد نمی‌تواند جالب توجه باشد. بازیکنان در طول سال بیشتر درگیر مسابقات لیگ هستند و در طول این مسابقات آماده می‌شوند؛ بنابراین به شخصه می‌توان گفت: لیگ مهمترین مسئله در رابطه با آماده‌سازی بازیکنان است.

او در مورد امکانات فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: شرایط کشور ما طوری است که متاسفانه مدیران ما اعتقاد چندانی به امکانات سخت‌افزاری ندارند، دلیلش هم این است که دوران کوتاهی را برای خودشان در بسکتبال متصور می‌شوند. ساختن یک سالن جدید بسکتبال آن هم با شرایط فعلی در این رشته بسیار دشوار است. در هر حال جذب امکانات و آماده‌سازی آن نیاز به یک مدیر با برنامه و دلسوز دارد. اکثر مدیران آماده اند و همین امکاناتی که بوده بهره برده اند. ما نزدیک به ۱۲ یا ۱۳ سال است که می‌گوییم سالن بسکتبال امکانات لازم را ندارد و مطمئن هستم تا ۱۰ سال دیگر هم اتفاق خاصی نمی‌افتد. البته در تهران و شهرستان‌های ما همین الان سالن‌هایی هستند که می‌توانند در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. البته مدیران قبلی فدراسیون چندان علاقه‌مند نبودند تا بروند جلو و سینه سپر کنند. اما تا آن جایی که من اطلاع دارم قرار شده یک اتفاقاتی رخ بدهد دوباره سالن افراسیابی در اختیار فدراسیون بسکتبال قرار بگیرد. هنوز هم نمی‌دانم که چطور سالن افراسیابی به رشته‌های دیگر واگذار شد. امیدوارم دوباره برگردد تا بتوانیم آن را تجهیز کنیم.

نیکخواه بهرامی ادامه داد:باید بسکتبال را بین خانواده‌ها ببریم تا از این طریق بتوانیم حامی مالی برای بسکتبال جذب کنیم. باید در برنامه ریزی هم قوی‌تر عمل کنیم تا بتوانیم حامی مالی ها را ترغیب کنیم تا به بسکتبال بیایند. با توجه به اختلاف نظر‌هایی که داخل بسکتبال بود، چندان شرایط جذب حامی مالی خوب نبود، اما الان یک مقداری وضعیت بهتر شده و نمی‌توان توقع داشت در چهار پنج ماه جادوگری کنند. حالا امیدواریم که همه کمک کنند تا شرایط بسکتبال روز به روز بهتر شود.

نیکخواه بهرامی درباره حضور شاهین طبع در تیم ملی گفت:تمام مربیانی که در گذشته سرمربی تیم ملی بودند عملکردشان درخشان بوده است و هر کدام شان به نحوی در پیشرفت این رشته تاثیر گذار بودند. مسئولان فدراسیون می‌توانستند چند سال زودتر از این هم از مربیان ایرانی استفاده کنند. کادر فنی تیم ملی بسیار با تجربه است و در کنار آن مربیان دیگری هم در کشورمان وجود دارند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم. تنها کار موثر ما این است تا بتوانیم روابط بین الملل مان را با سایر کشور‌های دنیا قوی‌تر کنیم. ما سالی دو سه بار به چین می‌رویم. درست است که بسکتبال چین خیلی قوی هست و ورزش مهمی برایشان محسوب می‌شود. اما بسکتبال چین قابل مقایسه با حتی تیم‌های درجه دو اروپا هم نیست، اگر بتوانیم به جای رفتن به چین به اروپا برویم و با تیم‌های این قاره بازی تدارکاتی برگزار کنیم. خیلی به ما کمک می‌کند تا پیشرفت کنیم، در سال ۲۰۰۷ در اروپا و امریکا اردو داشتیم و بازی برگزار کردیم که همان باعث شد تیم ملی متحول شود. امیدوارم دوباره این اتفاقات برای بسکتبال کشورمان رخ بدهد. البته شرایط اقتصادی کشورمان زیاد جالب نیست و امیدوارم مسئولان بتوانند پول تزریق کنند تا این شرایط هر چه سریع‌تر رخ بدهد.

کاپیتان تیم ملی در مورد اینکه آیا حضور در چین می‌تواند برای بسکتبال ما موثر باشد یا خیر، بیان کرد:این مسئله هم نکته مثبت دارد و هم منفی. به نظرم از جهانی می‌تواند به نفع مان باشد، زیرا باعث می‌شود تا چند دیدار دوستانه خوب را برگزار کنیم و در شرایط مسابقه‌ای قرار گیریم. البته هنوز هم معتقدم دیدار با تیم‌های درجه دوم اروپایی بهتر از بازی مقابل چین است، اما زمانی که این شرایط میسر نمی‌شود بهترین راه ممکن اینست که با همان چین روبرو شویم. این دیدار‌ها هم باعث می‌شود تا به نقط ضعف و قوت یکدیگر آشنایی کامل پیدا کنیم و هم بازیکنان بی تجربه ما با جو مسابقات بیشتر آشنا شوند، خودشان را بهتر محک بزنند. به نظرم باید در آن دیدار‌ها زیرکانه عمل کنیم و تاکتیک هایمان را برای حریف رو نکنیم تا در بازی‌های آسیایی با قدرت بیشتری به مصاف چین برویم.

او در مورد بازی‌های آسیایی و اینکه انتظار طلا از تیم ملی وجود دارد گفت: بازی‌های آسیایی رقابت‌های مهمی است و چون هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود برای خود من آخرین شانس محسوب می‌شود. اگر قرار است با تیم به جاکارتا اعزام شوم دوست دارم به مدال طلا این مسابقات دست یابم. به همین دلیل انگیزه زیادی دارم، از سوی دیگر این رقابت‌ها از جمله رقابت‌هایی است که برای همه ورزشکاران تأثیرگذار است، چون هم می‌توانند پاداش بگیرند و هم موضوع مربوط به سربازی را تا حد زیادی حل کنند. در مجموع کار سختی پیش روی ما است، اما امیدوارم با مدال طلا، بسکتبال و کاروان ایران را تکمیل کنیم و دوباره به سطح خوب گذشته مان در آسیا باز گردیم.

انتهای پیام/

اظهارات نیکخواه بهرامی در حاشیه تمرینات تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار